En tredjedel af alle Netflix-konti bruges af flere

En ny undersøgelse viser, at ”kun” er 64 procent af Netflix-brugerne betaler det fulde beløb for tjenesten. 33 procent af abonnementerne bruges i flere hjem.

Netflix Games, spil på Netflix
Mange deler login til diverse streamingtjenester (Foto: Netflix)

Leichtman Research Group, Inc. (LRG) har foretaget en forbrugerundersøgelse på det amerikanske marked for streamingtjenester, som viser, at mange deler deres abonnementer.

Det er femte gang, at LRG har foretaget en sådan undersøgelse. Den er baseret på svar fra 4.400 husstande.

Ifølge undersøgelsen har 83 procent af de amerikanske husstande mindst abonnement til én streamigntjeneste. Og 67 procent af alle husstande har Netflix.

Det kom fornylig frem, at Netflix netop nu er ved at teste muligheden for, at kunne tage ekstra betaling for en konto, hvis den deles mellem to eller flere husstande.

Netflix taber nemlig penge, når brugerne deler abonnementer. Det gør sig også gældende for andre streamingtjenester.

Netflix vil have betaling når du deler dit abonnement

Dog er der også fordele ved, at brugere deler et login. Det kan nemlig betyde, at brugerne ikke opsiger abonnementet, hvilket kan være alternativet. Derfor kan deling af konti være med til at fastholde abonnenter – og sikre streamingtjenesten en stor kundebase.

Ifølge undersøgelsen bruges 33 procent af Netflix-kontoerne i mere end én husstand. Dvs. abonnementet deles. I undersøgelsen kommer det også frem, at 15 procent af Netflix-kontoerne i en husstand er lånt fra en anden, som betaler abonnementet.

Der er 3 procent, hvor flere husstande deler omkostningerne ved abonnementet.

Ekspert forudser stor udskiftning af streamingtjenester

Hvordan tallene præcist ser ud på det danske marked, er uvist. Men sikkert er det, at mange herhjemme også deler abonnementer til forskellige streamingtjenester og derved også har adgang og ser flere programmer end hvis de skulle betale for alt selv.

Mere til historien

En anden måde streamingtjenesterne måske kan komme lidt af delingerne af abonnementer til livs er ved indføre billigere abonnementer. Discovery+ har netop lanceret et abonnement, hvor der er reklamer. Disney+ kommer med et lignend abonnement.

Yousee bland-selv-pakker bliver dyrere

Nuuday, som ejer Yousee, vil fra 1. juli 2022 kræve flere point for kanaler og streamingtjenester i Yousee's bland-selv-pakker.

(mere…)
Disney+ har store forventninger til reklameudgave

Størstedelen af brugerne af Disney+ vil tilvælge reklameudgaven, forlyder det.

(mere…)
Navneskifte: Viaplay satser alt på streaming

KORT NYT: Der skal satses alt på streaming. Derfor skifter Nordic Entertainment Group (Nent) navn til Viaplay.

(mere…)
Disney+ vil få 4 minutters reklamer i timen

Der tales meget om en billigere reklamebaseret variant af Disney+. Nu forlyder det, at den får 4 minutters reklame per time.

(mere…)
Disney+ går flot frem i første kvartal

KORT NYT: Modsat Netflix så har flere af konkurrenterne positive kvartalsregnskaber. Disney+ har næsten fået 8 millioner nye abonnenter.

(mere…)
Billigere Netflix-abonnement med reklamer på vej

Du kan snart få et billigere Netflix-abonnement end de eksisterende, hvis du kan leve med, at der kommer reklamer.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2022 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram