Danskernes favorit streamingtjenester afsløret

En ny undersøgelse har tydeligt vist, at danskerne særligt har tre foretrukne streamingtjenster. Undersøgelsen viser også, at tidsforbruget ikke er størst på den som bruges oftest. 

ANDEL (%) SOM BENYTTER YOUTUBE, NETFLIX OG DRTV FORDELT EFTER FREKVENS, 2020.
ANDEL (%) SOM BENYTTER YOUTUBE, NETFLIX OG DRTV FORDELT EFTER FREKVENS, 2020.

Danskerne bruger mindre og mindre tid på de traditionelle medier som flow-tv og radio, mens brugen af digitale medier som streaming, brug af mobilen og internettet generelt stiger. Det viser en ny rapport om mediernes udvikling i Danmark 2021.

Det er Kulturministeriet, som står bag denne rapport.

Rapporten viser, at de tre mest benyttede streamingtjenester i denne undersøgelse er YouTube, DRTV og Netflix.

På månedlig basis benyttes de af en nærmest lige stor andel af befolkningen, men der er flest som benytter Netflix på ugentlig basis (47 procent af befolkningen) og flest der dagligt bruger YouTube. Det er nemlig hver fjerde, som dagligt er på YouTube. 

Teleselskab: Streaming vil presse din internetforbindelse

Og selvom der er forskel på, hvor ofte de forskellige tjenester benyttes, så er tidsforbruget umiddelbart større på Netflix, selvom brugerne streamer DRTV og YouTube oftere. Dette viser, at der umiddelbart er mange som ser film, serier osv. på Netflix, mens særligt YouTube er kortere indhold, som konsumeres. 

Ifølge undersøgelsen er det hver fjerde, som dagligt benytter YouTube, mens det er 55 procent som benytter tjenesten månedligt eller oftere. 

Danskerne er vilde med streaming

Netflix benyttes dagligt af 19 procent, mens der også er 55 procent af danskerne, der benytter verdens største streamingtjeneste månedligt eller oftere. 

DRTV er faktisk den tjeneste, flest benytter månedligt eller oftere – her er det nemlig 56 procent, som gør brug af DRTV. Mens der er 18 procent, der bruger tjenesten dagligt. 

Mere til historien

Undersøgelsen fra Kulturministeriet viser også, at det langt fra kun er de unge, som har taget streaming til sig. Ifølge undersøgelsen, så er det aldersgruppen 71+, som har haft den største stigning, når det kommer til at streame ugentligt.

MereMobil.dk når mål længe før planlagt

Vores YouTube-kanal vokser så hurtigt, at nye mål er sat.

(mere…)
Viaplay er klar med reklame-abonnement

Nu er Viaplay hoppet med på vognen om et billigere abonnement med reklamer.

(mere…)
Snart vil Netflix se helt anderledes ud

Netflix er i fuld sving med et redesign, som skal gøre det nemmere for brugerne at tage det rigtige valg.

(mere…)
Netflix dropper understøttelse af ældre Apple TV

Har du et Apple TV af ældre dato, så skal du læse med her.

(mere…)
Er streaming-tv i opbrud med nye samarbejder på tværs?

Disney og Warner Bros. Discovery har indledt samarbejde om at tilbyde tre tjenester i én pakke.

(mere…)
Prisstigningen rammer nu eksisterende TV 2 Play-abonnenter

I maj blev TV 2 Play dyrere for nye abonnenter. Nu har prisstigningen ramt eksisterende kunder.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram