MobilePay-fejl er løst
Der er penge på vej tilbage på din konto, hvis du har betalt dobbelt med MobilePay.
Onsdag kom det frem, at flere tusinde danskere, der havde brugt MobilePay, var blevet trukket dobbelt på bankkontoen. Beløbet var altså hævet to gange.
Flere tusinde MobilePay-brugere har betalt to gange
MobilePay gik hurtigt i gang med at undersøge problemet, der nu er fundet.
– ”Den nordiske indløser, som skabte problemet, har lavet reversals succesfuldt i både Danmark og Finland. Kortselskaberne har derpå bekræftet, at de har sendt pengene til bankerne,” fortæller pressechef i MobilePay, Peter Kjærgaard, til MereMobil.dk.
Han fortæller videre, at de er sandsynligt, at alle pengene står på de berørte konti inden fredagen er gået, men MobilePay kan ikke garantere, at de går så hurtigt for alle de ramte kunder.
Det er kun betalinger i fysiske butikker, samt overførsler mellem privatpersoner, de såkaldte P2P-betalinger, der var berørt af fejlen. Brug af MobilePay på webshops udløste ikke fejlen, hvor beløbet blev trukket to gange.
Stor ændring på vej til MobilePay
VIL DU OPDATERES? ⚡️ Vi vender dig tre gange om ugen de seneste technyheder i indbakken. Blandt alle tilmeldte finder vi hver måned en vinder af en powerbank fra GreyLime. Tilmeld dig gratis her! Afmeld når du har lyst. Læs mere om konkurrencen her.
Mere til historien
MobilePay er i gang med at udfase Bluetooth-baserede betalinger til fordel for QR-koder, men en ekspert mener ikke, at QR-koder har en fremtid for tjenesten. Den historie kan du læse her.