TV 2 Play rundede 600.000 abonnenter i 2019

Danskerne elsker streaming og markedet er blevet interessant at følge. Flere streamingtjenester kommer til. Men også en spiller som TV 2 Play oplever fremgang.

TV 2 kunne gå ud af 2019 velvidende, at der nu var 600.000 abonnenter på TV 2 Play. Dette er en fin fremgang, men også en udsigt til endnu flere, da der fortsat er op mod halvanden million potentielle brugere. Det skriver Digitalt.tv.

Prisen på streamingtjenester vil stige

Der lanceres løbende nye streamingtjenester, hvor Apple TV+ og Disney+, som først kommer til Danmark til sommer, er nogle af dem. De nyere tjenester har endda virkelig konkurrencedygtige priser. Det er derfor spændende om der sker noget på prisen på flere af de eksisterende tjenester.

-”Forbrugerne har fået nye vaner, og den ændrede kundeadfærd presser alle aktører i markedet. Kampen om kunderne har aldrig været hårdere, og i et presset marked er det vigtigt, at TV 2 Play vokser. De færreste tænker måske over det, men TV 2 Play er målt på abonnementer den næststørste tv-distributør herhjemme efter YouSee,” udtaler TV 2s viceadministrerende direktør Flemming Rasmussen i en pressemeddelelse.

GUIDE: Sådan søger du efter film på tværs af streamingtjenesterne

TV 2 Play adskiller sig fra Netflix, HBO Nordic, Apple TV+, Disney+ osv. da TV 2 Play er det traditionelle TV’s streaming. Mange vælger at gå væk fra det helt traditionelle TV og kun vælge streaming mulighederne. Derfor gælder det for TV 2 Play om, at få fat i disse brugere.

-”TV 2s hovedkanal mister hvert år husstande, der fravælger traditionelt distribueret tv, og vækst på TV 2 Play skal være med til sikre, at TV 2 kommer bredest muligt ud. Både af økonomiske grunde og i høj grad fordi vi vil bredt ud med vores gode public service-udbud. Det hele handler om at fremtidssikre TV 2 som kommerciel public service-virksomhed, og jeres indhold er vigtigere end nogensinde før”, sagde Flemming Rasmussen til producenterne.

Mere til historien

DR har i 2020 lanceret deres nyeste streamingtilbud, der hedder DR2+. Du kan læse mere om den nye tjeneste her.

Læs også:
Danskernes dataforbrug eksploderet – elsker streaming

Disney klar med tilbud på reklame-abonnement

Disney+ er klar med et skarpt tilbud på deres reklamebaserede abonnement.

(mere…)
Hvor meget vil du betale for Netflix?

Analytikere forudser at vi endnu ikke har set de sidste prisstigninger fra Netflix.

(mere…)
Viaplay hæver prisen markant

En stor prisstigning er en realitet i dag hos Viaplay. Begrundelsen lyder, at oplevelser generelt er blevet dyrere. 

(mere…)
Disney+: Stop med at dele dit login

Netflix har haft succes med det. Nu går Disney+ også i gang med at opfordrer brugerne til at stoppe deling af loginoplysninger.

(mere…)
Google TV er blevet en reklamesøjle

Der er ikke længere kun reklamer for nye serier og film på Google TV – nu vises også reklamer for f.eks. fastfood.

(mere…)
Medie: Facebook er i frit fald

Danskernes brug af sociale medier - især Facebook - falder. Netflix er også på retur, mens stort set ingen danskere streamer Pluto TV.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
2 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram