Analytiker: Den store iPhone Xs Max slår iPhone Xs

Skal man tro Apple-analytikeren Ming-Chi Kuo, så er efterspørgslen efter iPhone Xs Max større end forventet. Den store iPhone sælger langt bedre end iPhone Xs.

iPhone Xs og iPhone Xs Max

iPhone Xs og iPhone Xs Max (Foto: Apple)

Apple har nu haft deres nyeste iPhone-modeller, iPhone Xs og iPhone Xs Max, på markedet i nogle få dage. I åbningsweekenden har efterspørgslen på den nye iPhone Xs Max været bedre end forventet, sådan lyder det fra Apple-analytikeren Ming-Chi Kuo. Det skriver Macrumors.com.

 – iPhone Xs og iPhone Xs Max har de mest holdbare skærme nogensinde

Den 6,5 tommer store iPhone Xs Max sælger angiveligt tre til fire gange bedre end iPhone Xs. Og det er modellen på 256 GB intern hukommelse, der skulle være den mest populære model. Det skriver CNET. iPhone Xs Max med 256 GB koster i Danmark 11.149 kroner uden abonnement.

Farvevalget er på gold og space grey, der begge er meget mere populær end modellen i sølv, udtaler Kuo.

Op mod salgsstarten havde MereMobil.dk talt med nogle danske teleselskaber, hvor overvægten af forudbestillinger var på iPhone Xs. Særligt modellen med 64 GB intern hukommelse var modellen flest valgte. Dog havde iPhone Xs Max med 512 GB også stor interesse.

 – Trods høj pris er danskerne vilde med de nye iPhones

Hvad danskerne præcist har købt er uvist da Apple eller teleselskaberne ikke offentliggør salgstal.

Ming-Chi Kuo mener, at iPhone Xr vil blive Apples store salgssucces i år. Kuo forventer, at der vil være flere mobilkøbere som opgraderer til iPhone Xr i forhold til, hvor mange der opgraderede til iPhone 8 sidste år.

Salgsstarten på denne er fredag den 26. oktober 2018, mens forsalget skydes i gang fredag den 19. oktober 2018.

Mere til historien

Efterspørgslen på den nye generation af Apple Watch, Apple Watch Series 4, er også bedre end forventet, ifølge Kuo. Han forventer, at Apple vil sælge mellem 8,5 og 19,5 millioner eksemplarer i 2018.

Læs også:
TIP: Sådan tager du screenshots på iPhone Xs og iPhone Xs Max


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.