TDC kender stadig ikke årsagen til gigantnedbruddet

KORT NYT: Teknikkere hos TDC leder stadig efter årsagen til mandagens nedbrud der berørte 1,8. mio. kunder.

Teknikerne er stadig i forøget beredskab hos landet største mobil- og teleoperatør (Foto: TDC)

Mandag blev op mod 1,8 millioner mobilkunder hos TDC Group trukket ned i et sort mobilhul. Nedbruddet ramte alle på TDC’s mobilnet – inklusive kunder i YouSee, Telmore, Fullrate og Plenti.

Trods intenst arbejde hele mandagen og natten til tirsdag, så kunne TDC ikke dagen efter fastslå årsagen. Det oplyste TDC tirsdag til Business.dk.

LÆS OGSÅ: Nu bliver mobilt bredbånd et reelt alternativ til kablet internet

Onsdag morgen er meldingen, fra landets største teleselskab, at årsagen til nedbruddet endnu ikke er fundet, men at teknikkerne stadig kigger ind i det. Det fortæller TDC’s kommunikationsafdeling til MereMobil.dk.

Det ligger dog fast, at nedbruddet ikke skydes et hackerangreb.

Trods det omfattende, og langvarige nedbrud, har TDC ikke planer om at give kompensation til kunderne.

LÆS OGSÅ: Plenti lukker. Kunderne overgår til Telmore

Mere til historien

Mandag startede nedbruddet med at ramme 450.000 kunder først på dagen. Senere lukkede flere digitale tjenester og hen på eftermiddagen stod det klart at op mod 1,8 mio. kunder var berørt.

Tags:

Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.