Unge danskere er vilde med betalt streaming

Næsten hver anden dansker under 34 år har streamet betalt indhold i løbet af 2017.

Hvis du er ung, så er der stor sandsynlighed for, at du har streamet og betalt for indhold i løbet af 2017. Det viser en ny opgørelse fra Slots- og Kulturstyrelsen. Tallene siger ikke noget om, hvorvidt de unge betaler for streaming. De siger kun, at de bruger streaming, som der er betalt for. Altså streamer lovligt.

400.000 danskere gør brug af streaming dagligt

De er hovedsagligt de unge, der har taget streaming til sig. Det skriver Digitalt.tv.

Af tallene fremgår det, at kun omkring 1 procent af 80-84 årige i undersøgelsen, har streamet betalt indhold i løbet af de seneste 12 måneder. Topscoreren er de 25-29 årige. Her er det 52 procent af gruppen, som har købt film eller musik og som har downloadet/streamet dette indenfor de sidste 12 måneder.

Test af streaming: Flest serier for pengene

Samlet set har knapt hver tredje dansker betalt for film og musik og downloadet eller streamet indholdet inden for det seneste år.

YouTube TV ruller videre: Laaaangt fra Danmark, endnu…

Undersøgelsen dokumenterer også, at den gennemsnitlige danske husstand i 2016 brugte 276 kroner på film- og streamingstjenester.

Beløbet er dog markant mindre end de penge, som danskerne bruger på andre medier. Eksempelvis bruger den gennemsnitlige danske huststand 1.016 kroner på aviser. Til sammenligning bruger den gennemsnitlige danske hustand 2.514 kroner på tv-pakker.

Det er særligt husstande med mindst tre voksne, som betaler for streaming. De lægger nemlig 581 kroner i snit per familie. 

Mere til historien

Resultaterne er baseret på 5.699 besvarelser fra telefoninterviews eller webskemaer og er indsamlet fra marts til maj 2017 blandt et repræsentativt udsnit af den danske befolkning fra 16-89 år.

Disney klar med tilbud på reklame-abonnement

Disney+ er klar med et skarpt tilbud på deres reklamebaserede abonnement.

(mere…)
Hvor meget vil du betale for Netflix?

Analytikere forudser at vi endnu ikke har set de sidste prisstigninger fra Netflix.

(mere…)
Viaplay hæver prisen markant

En stor prisstigning er en realitet i dag hos Viaplay. Begrundelsen lyder, at oplevelser generelt er blevet dyrere. 

(mere…)
Disney+: Stop med at dele dit login

Netflix har haft succes med det. Nu går Disney+ også i gang med at opfordrer brugerne til at stoppe deling af loginoplysninger.

(mere…)
Google TV er blevet en reklamesøjle

Der er ikke længere kun reklamer for nye serier og film på Google TV – nu vises også reklamer for f.eks. fastfood.

(mere…)
Medie: Facebook er i frit fald

Danskernes brug af sociale medier - især Facebook - falder. Netflix er også på retur, mens stort set ingen danskere streamer Pluto TV.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram