400.000 danskere gør brug af streaming dagligt

Fladskærmen benyttes i stor stil i de danske hjem. Men flere og flere gør brug af streaming, hvilket gør tablets, smartphones og computere får større markedsandel.

Mere end 400.000 danskere, eller omkring hver 8. tv-seer, gør dagligt brug af nogle minutters TV på andre enheder end den almindelige fladskærm. Det viser tal fra Kantar Gallup for uge 32.

 – Deler du dit streaming-login? Bare rolig, ingen kommer efter dig

Selvom det er mere end 400.000 danskere, der den uge har gjort brug af streaming dagligt. Så er det kun 2,5 procent af det samlede daglige TV-forbrug, som er streamet. Det skriver Digitalt.tv.

Så trods streaming for alvor vinder indpas hos danskerne. Så er det altså stadigvæk hjemmets fladskærm med kabel, DTT eller satellit, som er danskernes foretrukne TV-valg.

 – Streaming er vildt populært – 74 procent har abonnement

Frank Klausen, direktør for TV Meter hos Kantar Gallup, fortæller det er DRs streaming app, som trækker det store læs. Her er indholdet frit tilgængeligt for alle – og gratis.

 – Test af streaming: Flest serier for pengene

Det var også kvindelandsholdets finalekamp ved EM, som satte rekord for fodbold i år. Her var cirka 49.000 streaming-seere i gennemsnit under de to halvlege. I alt så mere end 1,4 millioner danskere kampen, der blev vist på både DR og TV 2.

Mere til historien

Ved årsskiftet blev en ny målemetode, der indsamler TV-forbruget fra alle platforme, introduceret. Dette har ført til en stigning i det samlede TV-forbrug, men da der samtidig er kommet flere husstande uden traditionelt TV med i målingen er der også sket et fald i danskernes gennemsnitlige TV-forbrug.

Disney klar med tilbud på reklame-abonnement

Disney+ er klar med et skarpt tilbud på deres reklamebaserede abonnement.

(mere…)
Hvor meget vil du betale for Netflix?

Analytikere forudser at vi endnu ikke har set de sidste prisstigninger fra Netflix.

(mere…)
Viaplay hæver prisen markant

En stor prisstigning er en realitet i dag hos Viaplay. Begrundelsen lyder, at oplevelser generelt er blevet dyrere. 

(mere…)
Disney+: Stop med at dele dit login

Netflix har haft succes med det. Nu går Disney+ også i gang med at opfordrer brugerne til at stoppe deling af loginoplysninger.

(mere…)
Google TV er blevet en reklamesøjle

Der er ikke længere kun reklamer for nye serier og film på Google TV – nu vises også reklamer for f.eks. fastfood.

(mere…)
Medie: Facebook er i frit fald

Danskernes brug af sociale medier - især Facebook - falder. Netflix er også på retur, mens stort set ingen danskere streamer Pluto TV.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
4 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram