Danskerne rev OnePlus 5 ned ad hylderne
Ved en særlig pop-up event, hvor der blev solgt et begrænset antal af OnePlus 5, var flere hundrede danskere var mødt op. Alle fik en telefon med hjem.
OnePlus offentliggjorde i tirsdags deres nye flagskib OnePlus 5. Allerede i går kunne teleselskabet 3 lukke dørene op for et særligt pop-up event i 3Huset på Strøget i København. Her kunne hungrende OnePlus-fans mellem klokken 16.00 og 20.00 købe den nye topmodel.
– Danskerne er i kø efter OnePlus 5
Fremmødet af OnePlus-fans var så stort, at det mest af alt mindede om de iPhone-lanceringsevents, som tidligere var ”en kæmpe fest”. Det virker også til, at OnePlus har forstået at fortsætte hypen omkring deres produkter, selvom de ikke længere kun kan købes, hvis man har en invitation.
3 oplyser, at der var en super god stemning og mere end 300 mennesker havde sat sig i kø før salget begyndte klokken 16. De føreste tre OnePlus-fans havde sat sig i kø onsdag morgen klokken 7. Køen endte med at være mere end 100 meter lang og sno sig hele vejen ned af sidegaden Hyskenstræde og om hjørnet på Kompagnistræde.
Det var primært OnePlus-fans, som havde fundet vej til 3’s butik, og flere havde allerede en OnePlus 3T i lommen. De mest hard-core fans var mødt op i deres OnePlus T-shirts.
Selvom der var et begrænset antal telefoner til salg var tallet dog så stort, at ingen gik slukøret hjem. Der var nemlig telefoner nok til alle.
Den officielle salgsstart er tirsdag den 27. juni 2017.
Prisen på OnePlus 5 starter ved 3.799 kroner uden abonnement for modellen med 6 GB RAM og 64 GB intern hukommelse. Mens modellen med 8 GB RAM og 128 GB intern hukommelse koster 4.299 kroner uden abonnement.
– OnePlus 5 – mød den nye kinesiske powermobil
Billeder fra OnePlus 5 eventen
Mere til historien
Apple havde tidligere stor succes med at få mobilkøberne ud i kø foran butikkerne – både i ind- og udland. Men med tiden er dette blevet mindre, hvilket formentlig blandt andet skyldes, at man kan købe telefonerne online samtidig nu. Du kan se vores web-tv indslag, der omhandler den dalende interesse for at lægge sig i kø for nye iPhones.