Samsung Pay har nu 5 millioner brugere

MWC: Samsung har nu oplyst, at deres mobilbetalingstjeneste Samsung Pay har mere end 5 millioner registrerede brugere. Tjenesten lanceres nu i Kina.

Samsung Pay (Foto: Samsung)

Samsung Pay (Foto: Samsung)

Det er et halvt år siden, at Samsung lancerede deres mobilbetalingstjeneste Samsung Pay, og på de første seks måneder har de gennemført transaktioner for mere end 500 millioner dollars. Og da tjenesten endnu ikke er så udbredt, så er det altså ”kun” fra brugere i Sydkorea og USA. Det skriver Afterdawn.com.

Disse transaktioner er altså lavet af tjenestens 5 millioner registrerede brugere.

5 millioner registrerede brugere lyder måske ikke af meget i USA og Sydkorea, men der er også i andre lande forskellige tilbud, som det også kendes i Danmark med blandt andet MobilePay, Swipp og eksempelvis sådan en løsning, som Coop arbejder på.

Coop vender MobilePay og Swipp ryggen

Men i 2016 fortsætter Samsung Pay med at udvide til andre lande i verden.

Samsung Mobile oplyser i en pressemeddelelse, at de udvider deres mobilbetalingstjeneste til verdens største smartphonemarked – Kina i marts måned. Dette sker i øvrigt kort efter, at også Apples mobilbetalingstjeneste Apple Pay er blevet tilgængelig i Kina. Vi skrev også kort før jul, at begge tjenester ville blive lanceret i Kina i starten af 2016.

Senere i år følger også Australien, Brasilien, Canada, Singapore, Spanien og UK. De præcise datoer er dog endnu uvisse.

Det er uvist om Danmark også på et tidspunkt får Samsung Pay.

Mere til historien

Samsung udsendte pressemeddelelsen omkring Samsung Pay før deres pressemøde, hvor de præsenterede de nye Galaxy S7-modeller, hvilket formentlig var fordi de vidste, at de nye smartphones ellers ville løbe med al opmærksomheden.

Læs også:
Officielt: Alt om de nye Galaxy S7 modeller fra Samsung
Samsung Galaxy S7 og Galaxy S7 Edge – det koster de
Her er forskellene på Galaxy S7 og Galaxy S7 Edge


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.