Dansktophit skal booste kendskab til mobilselskab

Kan et dansktophit fra 1970 booste kendskabet et til mobilselskab? Det mener Oister i hvert fald.

Oisters reklameunivers fra februar 2016 (Foto: Oister)

Oisters reklameunivers fra februar 2016 (Foto: Oister)

Teleselskaberne har i øjeblikket travlt med at positionere sig i markedet. Senest er Bibob blevet til CBB og TDC tager navneforandring til YouSee. Nu trykker 3’s lavprisselskab Oister også på knappen til brandkendskab.

De syngende østers skal ikke længere synge deres egne versioner kendte hits. I stedet bliver Birthe Kjærs dansktophit ”Den Knaldrøde Gummibåd” det nye lydspor, med nye tekster, som kommende Oister-kunder skal synge med på.

Bureauet CO+ har opdateret reklameuniverset. De små lille maskotter bliver nu mere avancerede, og flyttes i kommende film til mere simple omgivelser.

– ”Forbrugerne kender karaktererne og konceptet, og derfor har vi løbende kunnet skrue på knapperne og fintune maskotterne ved fx at give dem mere avanceret mimik og flere udtryk. Det har også været nødvendigt, idet omgivelserne er blevet skrællet mere ned,” fortæller Claus Nørgaard, Senior Art Director hos CO+.

Herunder kan du se en af de nye reklamefilm samt en fra 2014, og en bonus nederst. Så kan du se hvorvidt du synes bedst om de nye eller gamle.

Opbygningen af branduniverset begyndte i februar 2012, og østerserne er nu med på femte sæson.

Oister februar 2015

Oister marts 2014

Oister fraklip

Mere til historien

CO+ har stået for brandingen af Oister siden 2008. Så gamle er de syngende lilla østers dog ikke.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.