TDC skifter navn til YouSee
YouSee og TDC lægges sammen til ét fælles selskab fra i dag og navnet er fremadrettet ikke længere TDC – men YouSee.
Der er formentlig ikke mange danskere, som ikke kender til TDC. Det traditionsbundne firma har rødder helt tilbage til 1879 hvor navnet var “Kjøbenhavns By- og Hustelegraf”. Meget senere i forløbet blev navnet Tele Danmark og senest TDC. Dermed er det heller ikke første gang, at selskabet skifter navn.
TDC Group har foruden TDC bestået af følgende brands: YouSee, Fullrate, Blockbuster, Telmore, TDC Hosting, NetDesign, Dansk Kabel TV, ComX og UnoTel.
– TDC: Snart 1 gbit/s på nettet via Kabel-TV
Fra og med i dag (27/1 2016) lægges selskaberne TDC og YouSee sammen og bliver til YouSee. Grunden til sammenlægningen er et led i en større spareplan.
-“Pr. 1. juli 2016 vil TDC ikke længere blive brugt som brand på det danske privatmarked,” fastslår TDC-topchef Pernille Erenbjerg i en fondsbørsmeddelelse, der byder på et væld af nye forretningsmæssige tiltag i forbindelse med en ny TDC -strategi under overskriften ”Altid Enklere og Bedre”. Det skriver Finans.dk.
Derudover skulle det også gøre det lettere at udvikle bedre produkter til kunderne og tilbyde en bedre kundeservice, da tingene forenkles. Dermed skal privatkunder fra sommerferien kun forholde sig til navnet YouSee når det gælder selskabets mobil-, tele- og TV tilbud.
Både TDC og YouSee har tilbudt flere af de samme produkter, hvilket har virket forvirrende. På den måde giver sammenlægningen god mening. Nu bliver alle produkter tilgængelige for alle.
Hvad betyder det for kunderne?
Sammenlægningen betyder i første omgang ikke noget for de nuværende kunder i TDC og YouSee, bortset fra de kan få adgang til produkter, tjenester eller lignende, som de ikke tidligere har kunne.
– YouSee har åbnet for 300 mbit/s downloadhastighed
Men sammenlægningen er en længere proces, der ventes at vare frem til juli måned, og der vil derfor ikke være ændringer i produkter, priser eller regninger – i hvert fald ikke for nu.
Sammenlægningen gælder kun privatmarkedet, mens TDC fastholder det traditionsbundne brand overfor selskabets erhvervskunder.
Mere til historien
TDC har været presset rent økonomisk og det nye tiltag skal spare mellem 6-700 millioner kroner i 2018.
Læs også:
– YouSee på vej med film og TV- til offline visning