Apple er det mest værdifulde brand – Google lige efter
Konkurrencen er hård mellem Apple og Google og ikke kun på produkter og tjenester, men også i kampen om at være det mest værdifulde brand.
Interbrands har netop offentliggjort deres årlige opgørelse over de mest værdifulde brands i verden. Og for tredje i træk er det Apple og Google, der er i toppen af listen. Den tidligere nummer 1 – Coca-Cola – fastholder tredjepladsen endnu et år, selvom firmaet har oplevet en lille tilbagegang.
– Apple og Google er de mest værdifulde – igen
Tager man Apple og Google, så ses størst fremgang hos Apple, der noteres for en vækst på 43 procent og i alt 1,131 trillioner kroner. Mens Google kun har haft en vækst på 12 procent. Det skriver The Verge. Kort og godt betyder det faktisk også, at Apple er ligeså værdifuld som Google (nr. 2) og Samsung (nr. 7) og Sony (nr. 58) tilsammen.
Microsoft har byttet plads med IBM og nu indtaget fjerdepladsen.
– Apples brandværdi når nye højder
I alt er seks af de første ti pladser besat af virksomheder, der har noget med IT og lignende at gøre. Foruden disse er også Coca-Cola, Toyota, General Electric og McDonald’s at finde i top 10.
Du kan se hele Top 100 listen her.
Mere til historien
Lenovo og PayPal er begge nye på Top 100-listen og debuterer som henholdsvis nummer 100 og 97 på listen. Til gengæld er både Nokia og Nintendo ikke længere at finde på listen.