LG har endelig fået succes
Det går fremad for LG, når vi taler om produktsalg. Fremgangen i 2014 blev 25,2 procent, og LG ligger nu over Huawei og Xiaomi.
2014 blev året hvor LG kunne se frugterne, af anstrengelserne, ved at fokusere mere seriøst og med bedre produkter på smartphone-markedet.
En rapport fra Korea, citeret af DigiTimes, fortæller om et salg på næsten 60 millioner smartphones i 2014 (59,6 millioner). Tallene dækker verdensmarkedet.
Når der ses på året som helhed, sammenlignet med 2013, er der tale om en fremgang fra 47,6 millioner smartphones, svarende til 25,2 procent.
I en statistik fra TrendForce er LG nu nummer fire på verdensmarkedet med en markedsandel på 6 procent.
Samsung er i front med 28 procent, efterfulgt af Apple med 16,4 procent. Lenovo har 7,9 procent, mens Huawei har 5,9 procent og Xiaomi lå på 5,2 procent. Dermed placerede LG sig lige over Huawei.
På mange måder er det imponerede, at LG har kunne vende udviklingen. Stemningen er gået fra meget negativ til enten neutral eller positiv, overfor produkterne.
I november 2012 blev LG Optimus G sendt på markedet i USA og Canada. Telefonen var startskuddet på en trilogi af succesfulde produkter. Efter Optimus G kom LG G2 og LG G3. Alle tre telefoner fik virkelig god omtale, og en pæn modtagelse hos kunderne.
Her skal vi huske på det foregående topprodukt, der endte som en ren katastrofe for LG. LG Optimus 2X, var verdens første dual-core telefon, og den lancerede i Sydkorea i februar 2011. I starten fungerede den fint, men over tid viste problemerne sig, og LG formåede aldrig rigtigt at få produktet op og flyve.
Mere til historien
I slutningen af foråret forventer vi LG G4 præsenteret. Det bliver her interessant at følge, om LG stadig formår at overraske positivt.
Læs også:
– Her er mobilnyhederne i 2015