MobilePay er blevet ramt af nedbrud
Den populære mobilbetalingsapplikation MobilePay er i dag mandag ramt af et nedbrud, det oplyser Danske Bank.
MobilePay, der er en app udviklet af Danske Bank, til overførsel af penge mellem privatpersoner, ved blot at indtaste modtagerens telefonnummer, er mandag blevet ramt af et nedbrud. Det meddeler Danske Bank på deres Facebookside.
– Mobilbetaling halter i Danmark
– “Som de fleste af jer har opdaget, har vi desværre nogle tekniske udfordringer med MobilePay, der rammer mange af vores brugere. Vi arbejder hårdt på at finde fejlen, så I alle kan komme ud og købe en kold is i sommervarmen,” melder Danske Bank på Facebook.
Det betyder, at det på nuværende tidspunkt er umuligt at benytte MobilePay og det vides endnu ikke hvornår at man igen kan overføre penge via applikationen, men vi anbefaler at holde øje med Danske Banks Facebookside, som du finder her.
Det er ikke alle der er ramt af de tekniske problemer.
-“Nogle kan godt logge på, mens andre ikke kan. Problemet er blandt andet, at nye brugere ikke kan logge på, og at del eksisterende brugere heller ikke kan komme ind og gennemføre en betaling,” siger Kenni Leth, som er pressechef i Danske Bank, til epn.dk.
MobilePay har på kort tid opnået stor popularitet i Danmark og i februar måned i år, blev det også muligt at benytte MobilePay i udvalgte butikker.
– MobilePay åbner nu for mobilbetaling i butikker
Det er endnu uvist, hvornår Danske Bank har løst de tekniske problemer. Men de arbejder på sagen.
Mere til historien
MobilePay kan downloades og installeres på Windows Phone, iOS enheder og Android og bliver i dag benyttet af mere end 1.500.000 danskere, til overførsel af penge mellem privat personer.
Læs også: