Bibob: Lave mobilpriser er ikke nok for kunderne

I Danmark slås mere end ti danske mobilselskaber om cirka 8 mio. mobilabonnementer. Selvom de fleste er lavprisselskaber er prisen ikke altafgørende, kunderne vil også have oplevelser.

Bibobs brand fokuserer derimod på en skarp musik- og techprofil med musikinspiration og musikoplevelser til kunderne

Bibobs brand fokuserer derimod på en skarp musik- og techprofil med musikinspiration og musikoplevelser til kunderne

I Danmark findes mere end ti mobilselskaber, der konkurrerer om de cirka 8 millioner mobilabonnementer, som danskerne har tilsammen. Og flere af disse selskaber er lavprisselskaber, hvor prisen er altafgørende.

WEB-TV: Indhold bliver fremtiden på mobilmarkedet

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Men måske prisen ikke er alt. Det tyder i hvert fald på, at kunderne også vil have mere. Hos Bibob er opskriften heller ikke kun lave priser, da vi i Danmark efterhånden har nogle af de billigste mobilabonnementer i verden.

– ”Mobilpriserne er så langt nede efterhånden, at vi slås om håndører. Igennem de seneste år har vi derfor i Bibob valgt at skærpe selskabets profil. Vi er fuldt ud konkurrencedygtige i pris, men gør ekstra meget ud af at tilbyde kunderne noget særligt. Vores kunder er storforbrugere af data, apps, teknologi og musik. Derfor har vi mange digitale services til kunderne – og støtter den danske musikscene på mange niveauer. Vi er sponsor på mange danske festivaller med mobilmaster, opladningsmuligheder og fotokonkurrencer, vi tilbyder gratis koncerter med upcoming bands, og så har vores kunder adgang til tjenesten WiMP. Det er én af landets mest populære musikstreamingtjenester med egen dansk musikredaktion, der gennem artikler, blogs og beskrivelser giver kunderne mulighed for at komme bag musikken og kunstnerne,” siger Holger Wilcks, marketingchef i Bibob.

Bibobs brand fokuserer derimod på en skarp musik- og techprofil med musikinspiration og musikoplevelser til kunderne

Bibobs brand fokuserer derimod på en skarp musik- og techprofil med musikinspiration og musikoplevelser til kunderne

Men det er ikke nok for Bibob, de møder også kunderne rundt på festivaller, hvor de også sørger for de kan få deres mobiltelefon ladet op – enten via et chilloutområde, hvor man selv holder øje med mobilen eller i ”mobile care”, hvor den kan afhentes efter et par timer.

Bibob inviterer også i samarbejde med VICE Magazine og WiMP til 20 gratis livekoncerter i 2014 med danske upcoming kunstnere.

Hvor Bibob altså satser på rigtig mange oplevelser uden for den mobile verden er konkurrenten Telmore gået en anden vej, da de med deres nye tilbud, Telmore Play, giver brugerne adgang til en række streamingtjenester.

 – Telmore Play kan starte ny mobilkrig

Mere til historien

Lavprisselskabet Bibob blev etableret i 2007 af iværksætteren Frank Rasmussen og købt af Telenor i 2009. Bibob er et selvstændigt brand i koncernen og søsterselskab med CBB Mobil.

Læs også:

Kommentar: Hvad er vigtigst? Indhold eller pris?

Tags:

Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.