Facebook tvinger brugere til Messenger app

Dine chatbeskeder i Facebook fjernes snart i den almindelige Facebook applikation, hvilket tvinger brugerne til at bruge den separate Messenger applikation.

Facebook

Facebook

Facebook fjerner chatfunktionen fra din almindelige Facebook applikation, hvilket betyder brugerne i stedet skal installere og benytte den separate Messenger applikation. Det skriver Reuters.com.

 – Facebook suger batteriet ud af din iPhone

Facebook begyndte onsdag, at oplyse brugere i Frankrig, England og flere andre europæiske lande, at de inden for nogle uger ville skulle installere Facebook Messenger applikationen, hvis de fortsat ønskede at sende og modtage beskeder.

Det betyder altså, at du nu får to Facebook-applikationer, der skal holdes styr på. Facebook mener selv, at det ikke har den store betydning og brugeroplevelsen er bedre i den dedikerede Messenger-applikation.

Derfor har Facebook købt WhatsApp

– “Vi har udviklet en hurtig og pålidelig besked-erfaring gennem Messenger og nu giver det mening for os, at fokusere med al vores energi og ressourcer på denne erfaring,” lyder det i en melding fra selskabet.

Chatfunktionen vil blive fjernet i løbet af de kommende uger, men brugere med ”low-end” Android-telefoner, samt iOS brugere med Facebook Paper applikationen, vil dog ikke mærke nogen ændring.

Køb af WhatsApp kan ramme telebranchen

Hvis du ikke allerede har downloadet Facebook Messenger, så kan applikationen downloades gratis i Apples App Store, Google Play Store og Windows Phone Store.

Mere til historien

Grunden til besked-delen nu for alvor skal være en selvstændig applikation kan være en reaktion på købet af WhatsApp tjenesten.

Sådan bliver fremtiden for WhatsApp og Facebook

Dermed kan det måske resultere i, at der tilføjes yderligere funktioner til beskedfunktionen.

Storbritannien vil forbyde sociale medier for unge under 16 år

Diskussionen herhjemme ender ofte bare med gode råd. Men nu tyder det på handling fra briterne, der har en plan om total forbud mod sociale medier. 

(mere…)
Ny regering vil forbyde sociale medier for børn under 15 år

Den nye regering vil indføre en aldersgrænse på 15 år for sociale medier – uden mulighed for forældredispensation

(mere…)
Facebook og Instagram får nye abonnementer: Se priser og fordele her

Vil du betale for Facebook og Instagram? Snart får du i hvert fald endnu en mulighed for at gøre det.

(mere…)
EU-smæk mod Meta: Det er alt for let for børn

Hvert tiende barn i EU bruger Facebook eller Instagram ulovligt. Nu får Meta et alvorligt smæk for at gøre det alt for nemt at omgå aldersgrænsen.

(mere…)
Norge vil forbyde sociale medier til alle under 16 år

Mens tech-giganterne kæmper for brugernes opmærksomhed, vælger den norske regering nu at gå radikalt til værks. Et nyt lovforslag skal holde børn og unge helt væk fra platforme som TikTok og Snapchat, indtil de fylder 16 år.

(mere…)
Østrig vil forbyde sociale medier for børn under 14 år

Det bliver snart markant sværere for østrigske børn at tilgå TikTok og Instagram. Regeringen i Østrig planlægger nu et kontant forbud, der skal ramme alle under 14 år, men det rejser store spørgsmål om overvågning og privatliv.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
1 Kommentar
Ældste
Nyeste
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2026 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram