TDC taber fortsat kunder i hele forretningen
REGNSKAB: TDC Group har svært ved at holde på kunderne. Mobil, tv og fastnetkunderne vender ryggen til landets største teleselskab.
TDC har vanskeligt ved at fastholde kunderne i forretningen, viser det seneste kvartalsregnskab.
I perioden april, maj og juni sagde TDC Group farvel til 23.000 tv-kunder, 12.000 på bredbånd, 21.000 fastnetkunder og 10.000 kunder i mobilforretningen.
Samlet har TDC Group nu 2.939.000 mobilkunder. Tallet inkluderer også kunder fra søsterselskaber som f.eks. Telmore. De 958.000 kunder er erhvervskunder. Det oplyses ikke, hvor mange kunder Telmore har isoleret set.
TDC omsatte i andet kvartal i år for 5,1 milliarder kroner. Det er et fald på 2,9 procent når der sammenlignes med samme kvartal i 2016.
Det samlede overskud i kvartal blev på 440 millioner kroner. Det er et fald på 22,1 procent i forhold til tilsvarende kvartal i 2016.
I regnskabsmeddelelsen lægger TDC vægt på, at det er privatkunderne der driver væksten i mobilforretningen. Privatkunderne lægger nu 3 kroner mere end for et år siden.
– OVERBLIK: Så mange kunder har teleselskaberne
Selvom TDC Group siger farvel til 23.000 tv-kunder bliver koncernen ikke stresset. Faldet skyldes, for en stor dels vedkommende, at en enkelt større foreningskunde er forsvundet, lyder det fra TDC.
– ”Vi er fuldt opmærksomme på tendenserne i tv-markedet, og vi ser det som vores rolle at være stedet, hvor man som forbruger kan samle alt sit indhold, om det så er tv, en streaming-tjeneste eller en kombination. Derfor har vi også sat mere tryk på udrulningen af vores tv-boks, som i det seneste kvartal har haft de bedste salgstal indtil nu”, siger Pernille Erenbjerg, koncernchef, TDC Group.
Den generelle status blandt operatørerne er, at Telenor gik 9.000 kunder frem i det seneste kvartal. Telia tabte 96.000 kunder mens 3 tog 37.000 mobilkunder hjem. TDC er dog fortsat den største operatør i Danmark.
Mere til historien
TDC har gjort det muligt, at kunderne selv kan booke og ombooke en tekniker online. Det har været medvirkende årsag til, at opkald til kundesupport er faldet med 14 procent.