Plenti – ét selskab, ét abonnement

Plenti har ét abonnement hvor alt, inklusive nogle indholdstjenester, er inkluderet. Målet er 100.000 kunder på to år, men ikke et hurtigt salg af selskabet.

Plenti logo

Plenti

Mens der ellers lige var lidt ro på telemarkedet, har et nyt mobilselskab slået dørene op for kunderne. Navnet er Plenti og konceptet enkelt. Der er kun ét abonnement!

Abonnementet hos Plenti inkluderer fri tale, frit dataforbrug og naturligvis de obligatoriske SMS’er og MMS’er.

Plenti åbner på et tidspunkt, hvor branchen ellers kollektivt lader til at have vedtaget, at nu skal priserne sættes op, f.eks. skjult som ”mere i pakken” hvor kunden bare lige skal smide en 10’er eller 20’er ekstra, for at få ”meget mere”, uden egentlig at have brug for det.

Derud over kommer abonnementet med adgang til en række tjenester som digitale udgaver af Se og Hør, Femina, Euroman, Alt for damerne m.v.  Der kan også læses betalingsartikler fra Berlingske og Ekstra Bladet. Kunderne kan desuden besøge Tivoli i København uden at betale for det.

Prisen for mobilabonnementer stiger

Telebranchens gulddrenge

Plenti er startet af Morten Strunge og Peter Mægbæk (Foto: Plenti)

Plenti er startet af Morten Strunge og Peter Mægbæk (Foto: Plenti)

Konceptet minder om en lightversion af Telmore Play, men Plenti bringer også tankerne hen mod Zenji, 3’s alternative søsterselskab, der typisk henvender sig til urbane kvinder.

Plenti benytter 3’s mobilnetværk, og er søsat af to velkendte gulddrenge fra telebranchen. Peter Mægbæk og Morten Strunge har stået bag succesfirmaerne Onfone og Fullrate. Et trecifret millionbeløb kom der på bordet, da Onfone i 2011 blev solgt i TDC, og tilbage i 2009 gik Fullrate for et beløb omkring 400 millioner kroner, ifølge Berlingskes kilder på det pågældende tidspunkt.

Alt i alt er det erfarne folk med penge på kistebunden, der søsætter Plenti, hvor målet er 100.000 kunder på to år. Ifølge teleanalyiker John Strand, Strand Consult, er det bestemt ikke urealistisk, skriver Business.dk.

Stifterne udtaler selv, at Plenti ikke bare er endnu et mobileventyr, der skal sælges til en storspiller efter en årrække. Målet er, at give telebranchen et skud fremad.

Bibob-kunder raser over sammenlægning

Mere til historien

Jeg mener: At Morten Strunge og Peter Mægbæk lige nu forsøger at tysse snak om frasalg ned, men at det naturligvis ligger under overfladen. Jeg tænker ikke de bliver pensioneret i Plenti. Med idéen bag Plenti får teleselskaberne ”proof of concept” så de kan se, om konceptet er værd at overtage og eventuelt implementere på den ene eller anden måde.

Læs også:
Baggrund: Hvilken hastighed må teleselskaberne markedsføre?


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.