Apple vil nedgradere iPhone 18
RYGTE: Den kommende iPhone 18 står til at få en nedgradering i visse specifikationer.

Apple planlægger at nedgradere visse specifikationer på den kommende iPhone 18 for at reducere omkostningerne. Det skriver MacRumors blandt andet på vegne af et nyt læk.
Det er ikke oplyst, hvilke nedgraderinger der er tale om, såfremt rygtet altså er sandt, men det forlyder dog, at der vil være visse produktionsmæssige nedgraderinger, der vil bringe den mere på linje med iPhone 18e.
iOS 27 rygte: Fire populære iPhone-modeller mister understøttelsen
Årsagen til, at Apple pludselig vil spare penge, skal findes i den igangværende RAM-krise, som netop tvinger producenter ud i prisstigninger, nedgraderinger eller mindre fortjeneste.
Tidligere har vi skrevet om, at Apple kan vælge at tage tabet selv for i stedet at kunne være mere konkurrencedygtige. Dog ser det ud til kun at gælde for Pro-udgaverne. På de almindelige udgaver er prisen lavere, og der er også mindre overskud, som Apple kan tage af.
Selvom vi ikke har fået præcise detaljer at se, når det handler om, hvilke nedgraderinger vi snakker om, så antydes det, at det kunne være selve produktionsprocesserne, chips og hukommelsen.
En mulighed kunne være, at Apple genbruger deres A19-chip i iPhone 18-serien. Apple har tidligere brugt samme chip to år i træk. Det skete med iPhone 14 og iPhone 15.
Nye Mac-produkter kan være forsinket
Lige nu er de største forskelle på iPhone 17e og iPhone 17 Dynamic Island, skærmstørrelse, ProMotion, lysstyrke, kamera og batterilevetid. Vi ved ikke, hvilke fordele der vil stå tilbage, hvis Apple forsøger at bringe de to modeller tættere på hinanden.
Uanset hvad så går der nok noget tid, inden vi får svaret. Det ventes nemlig, at Apple vil bryde gamle traditioner og i stedet lancere den almindelige iPhone til næste forår.
Mere til historien
Den største nyhed hos Apple i lang tid ramte i går. Nemlig at Apples CEO Tim Cook træder tilbage, og John Ternus overtager posten som CEO.

