AI har stor rolle i Trygs kommende strategi

Kunstig Intelligens kommer til at spille en stor rolle hos forsikringsselskabet Tryg.

AI-kunstig intelligens
AI kommer til at spille en rigtig stor rolle fremover hos forsikringsselskabet Tryg. (Grafik: ColiN00B / MereMobil.dk)

Der er ingen tvivl om, at kunstig intelligens er kommet for at blive. Det bruges forskellige steder i erhvervslivet. Et af de steder, hvor det snart kommer til at spille en stor rolle, er hos forsikringsselskabet Tryg.

BAGGRUND: Så vild er den nye kunstige intelligens

Når deres topchef, Johan Kirstein Brammer, til december præsenterer selskabets nye strategi for de kommende år, så er kunstig intelligens ”kernen” i den nye strategi. Meningen er, at anvendelsen af kunstig intelligens skal gøre, at Tryg er mere ”nærværende og relevant” overfor kunderne.

-“Når vores rådgiver har en kunde i røret, så lytter robotten Felix med. Ved hjælp af avanceret talegenkendelse kan den afkode, hvad rådgiveren har brug for af materiale i løbet af samtalen og finde det frem på vores rådgivers skærm,” fortæller direktøren til Børsen.

Det er ikke fordi, at Tryg ikke allerede gør brug af AI – for det gør de. Finanswatch skriver, at halvdelen af anmeldelserne i forsikringsselskabet Tryg i dag følges til dørs uden menneskelig indblanding. 

LÆS MERE: ChatGPT-chef: Kunstig intelligens (AI) skal bruges varsomt

Felix er et Microsoft-baseret system og det kommer altså til, at betyde meget hos Tryg. Ligesom de også tester et system, som i realtid kan vise risikoen for indbrud i bestemte områder.

Der er også andre af de store forsikringsselskaber, som er godt i gang med kunstig intelligens.


BLIV OPDATERET GRATIS: Tre gange om ugen udsendes nyhedsbrevet ‘Kaffepause ☕️ med tech‘. Tilmeld dig her – frameld når du har lyst. Alle nye følgere modtager som tak vores skræddersyede liste med 10 af de bedste guides og tips til mobilen.

Mere til historien

Tryg har mere end 5 millioner kunder fordelt i Danmark, Norge og Sverige og skulle ifølge Børsen sidde på omkring 25 procent af det danske forsikringsmarked målt på antallet af kunder.

Kan AI sige “nej”? Nej, det kan AI ikke

Det skal være slut med dårlige undskyldninger fra kunstig intelligens. Det har Aalborg Universitet sat sig for.

(mere…)
OpenAI: Inden for et år kan vi samtale med ChatGPT

Den knapt to år gamle ChatGPT vil i løbet af det næste år komme et væsentlig skridt nærmere menneskelige niveauer af forståelse. Det forudser OpenAI.

(mere…)
Samsungs indtjening eksploderer – det gør udledning af CO2 også

Den verdensomspændende udvikling af kunstig intelligens sætter klimamål under pres. Google tvivler på egne klimamål.

(mere…)
Apples AI-funktioner vil måske kræve abonnement

Det kræver de nyeste iPhones, at få adgang til Apples AI-funktioner senere i år, men måske også et abonnement.

(mere…)
Apples største salgsargument falder til jorden

Apple Intelligence bliver sandsynligvis ikke til noget i Danmark og resten af EU - i første omgang.

(mere…)
Elon Musk forbyder brug af Apple

Tesla-ejeren Elon Musk har reageret på Apples lancering af Apple Intelligence i blandt andet iPhone og iPad.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram