AI har stor rolle i Trygs kommende strategi

Kunstig Intelligens kommer til at spille en stor rolle hos forsikringsselskabet Tryg.

AI-kunstig intelligens
AI kommer til at spille en rigtig stor rolle fremover hos forsikringsselskabet Tryg. (Grafik: ColiN00B / MereMobil.dk)

Der er ingen tvivl om, at kunstig intelligens er kommet for at blive. Det bruges forskellige steder i erhvervslivet. Et af de steder, hvor det snart kommer til at spille en stor rolle, er hos forsikringsselskabet Tryg.

BAGGRUND: Så vild er den nye kunstige intelligens

Når deres topchef, Johan Kirstein Brammer, til december præsenterer selskabets nye strategi for de kommende år, så er kunstig intelligens ”kernen” i den nye strategi. Meningen er, at anvendelsen af kunstig intelligens skal gøre, at Tryg er mere ”nærværende og relevant” overfor kunderne.

-“Når vores rådgiver har en kunde i røret, så lytter robotten Felix med. Ved hjælp af avanceret talegenkendelse kan den afkode, hvad rådgiveren har brug for af materiale i løbet af samtalen og finde det frem på vores rådgivers skærm,” fortæller direktøren til Børsen.

Det er ikke fordi, at Tryg ikke allerede gør brug af AI – for det gør de. Finanswatch skriver, at halvdelen af anmeldelserne i forsikringsselskabet Tryg i dag følges til dørs uden menneskelig indblanding. 

LÆS MERE: ChatGPT-chef: Kunstig intelligens (AI) skal bruges varsomt

Felix er et Microsoft-baseret system og det kommer altså til, at betyde meget hos Tryg. Ligesom de også tester et system, som i realtid kan vise risikoen for indbrud i bestemte områder.

Der er også andre af de store forsikringsselskaber, som er godt i gang med kunstig intelligens.


BLIV OPDATERET GRATIS: Tre gange om ugen udsendes nyhedsbrevet ‘Kaffepause ☕️ med tech‘. Tilmeld dig her – frameld når du har lyst. Alle nye følgere modtager som tak vores skræddersyede liste med 10 af de bedste guides og tips til mobilen.

Mere til historien

Tryg har mere end 5 millioner kunder fordelt i Danmark, Norge og Sverige og skulle ifølge Børsen sidde på omkring 25 procent af det danske forsikringsmarked målt på antallet af kunder.

Motorola lader dig afprøve nye Moto AI-features

Motorola har netop lanceret et beta-program, hvor de inviterer brugerne til at afprøve de nyeste AI-funktioner.

(mere…)
Kunstig intelligens skaber bekymring hos forældre

En ny undersøgelse viser, at forældre er bekymrede for børns brug af kunstig intelligens.

(mere…)
AI-robotten Daisy skal fange svindlere – se den sjove video her

Teleselskabet O2 i England har AI-robotten Daisy til at hjælpe med, at fange de mange svindlere.

(mere…)
Denne AI er for vild

PODCAST: Jeg var ’mindblown’ da jeg første gang hørte, hvad denne AI-model kan.

(mere…)
Ny app bringer Geminis AI-funktioner til iPhone

Så er Gemini blevet til en app som iPhone-brugerne kan anvende.

(mere…)
Kunstig intelligens i legetøj: Eksperter advarer om etiske dilemmaer

AI er nu også i legetøj til små børn, mens de større børn har AI-venner. Eksperter er bekymret og advarer om etiske dilemmaer.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram