AI har stor rolle i Trygs kommende strategi
Kunstig Intelligens kommer til at spille en stor rolle hos forsikringsselskabet Tryg.
Der er ingen tvivl om, at kunstig intelligens er kommet for at blive. Det bruges forskellige steder i erhvervslivet. Et af de steder, hvor det snart kommer til at spille en stor rolle, er hos forsikringsselskabet Tryg.
BAGGRUND: Så vild er den nye kunstige intelligens
Når deres topchef, Johan Kirstein Brammer, til december præsenterer selskabets nye strategi for de kommende år, så er kunstig intelligens ”kernen” i den nye strategi. Meningen er, at anvendelsen af kunstig intelligens skal gøre, at Tryg er mere ”nærværende og relevant” overfor kunderne.
-“Når vores rådgiver har en kunde i røret, så lytter robotten Felix med. Ved hjælp af avanceret talegenkendelse kan den afkode, hvad rådgiveren har brug for af materiale i løbet af samtalen og finde det frem på vores rådgivers skærm,” fortæller direktøren til Børsen.
Det er ikke fordi, at Tryg ikke allerede gør brug af AI – for det gør de. Finanswatch skriver, at halvdelen af anmeldelserne i forsikringsselskabet Tryg i dag følges til dørs uden menneskelig indblanding.
LÆS MERE: ChatGPT-chef: Kunstig intelligens (AI) skal bruges varsomt
Felix er et Microsoft-baseret system og det kommer altså til, at betyde meget hos Tryg. Ligesom de også tester et system, som i realtid kan vise risikoen for indbrud i bestemte områder.
Der er også andre af de store forsikringsselskaber, som er godt i gang med kunstig intelligens.
BLIV OPDATERET GRATIS: Tre gange om ugen udsendes nyhedsbrevet ‘Kaffepause ☕️ med tech‘. Tilmeld dig her – frameld når du har lyst. Alle nye følgere modtager som tak vores skræddersyede liste med 10 af de bedste guides og tips til mobilen.
Mere til historien
Tryg har mere end 5 millioner kunder fordelt i Danmark, Norge og Sverige og skulle ifølge Børsen sidde på omkring 25 procent af det danske forsikringsmarked målt på antallet af kunder.