Flexii åbner for 5G og fjerner abonnement
Et abonnement forsvinder, mens Flexii-kunderne får adgang til 5G.
Kunderne hos det 3-ejede lavprisselskab Flexii har nu 5G på deres telefoner, hvis kundens mobil understøtter 5G.
I en pressemeddelelse lyder det, at kunderne er flyttet fra 4G til 5G-netværket, hvilket er lige frisk nok. Trods alt er 5G stadig et supplement til 4G. Teknisk set har Hi3G-teknikerne blot aktiveret adgangen til 5G. Men i marketing lingo lyder det jo godt.
Det lyder videre i teksten, at adgangen til 5G kommer som følge af en brugeranalyse, hvor de fleste adspurgte ønskede adgang til 5G.
Fjerner et abonnement
Tidligere havde Flexii tre abonnementer. Nu er der skåret ned til to, så udvalget bliver endnu mere overskueligt.
- Fri tale og 80 GB data, 20 GB EU-data: 100 kr./md.
- Fri tale og fri data, 20 GB EU-data: 170 kr./md.
På fri data er der en fair-use grænse på 2 TB (terabyte).
Formodentlig for at lokke kunder til, er der lige nu kampagnepriser, så abonnementerne de første seks måneder koster henholdsvis 80 eller 150 kroner om måneden. Det er ikke angivet, hvor længe kampagnen kører.
Det skal tilføjes, at Flexii i november solgte et abonnement med fri tale og 50 GB data til 89 kroner om måneden. Dette var den normalpris, der blev angivet. Reelt blev abonnementet solgt til 60 kroner om måneden som et introduktionstilbud. Prisen ville gælde i 12 måneder, hvorefter prisen steg til 89 kroner om måneden.
LÆS OGSÅ: Dette skal du vide om YouSee Play
Hold øje med priserne
Hvis du er kampagnetypen, der skifter efter priserne, så vær opmærksom på, at 3’s andet selskab Oister også har fri data abonnement. Sættes de to kampagner op mod hinanden, så koster det 900 kroner hos Flexii over seks måneder at have fri data, mens Oisters pris er 834 kroner.
Oister har også 2 TB fair-use grænse på data. Desuden giver abonnementet adgang til rabatportalen Visma Logbuy.
LÆS OGSÅ: Har du styr på dine abonnementer? Mange har ikke
Forvirrende kommunikation
Interesserede Flexii-kunder bliver mødt af budskabet ”billigt mobilabonnement – That’s it!”, men som altid kan et teleselskab ikke holde sig til blot at have abonnementer.
Flexii beskriver sig selv som: ”Et online mobilcommunity, hvor vi inspirerer hinanden, deler tips, lifehacks og anmelder nye apps. Flexii er et univers, hvor vi tapper ind i nye trends, flexer nye fifs og deler dem med hinanden.”
Det lyder godt i mødelokalet, men helt ærligt så tror jeg, at kunderne kommer af én årsag: PRIS.
Jeg synes, det er forvirrende kommunikation med ”That’s it-”budskabet – og så alligevel tilsmudse stilen med alligevel at ville noget andet.
Hvad tænker du?
Mere til historien
Flexii og Oister er brands under teleselskabet 3. Alle kunderne er på 3’s netværk.