Telia: Voksende omsætning – men mister mobilkunder
Den danske afdeling af Telia har i det seneste år mistet 16.000 mobilkunder, det viser det seneste årsregnskab.
2022 var et svært år for Telia Danmark at holde på mobilkunderne i. Det viser det seneste årsregnskab, hvor det fremgår, at de har mistet 16.000 mobilkunder. Det skriver Ritzau.
Ved udgangen af 2021 havde Telia Danmark 1.366.000 mobilkunder. Men ved udgangen af 2022 var der altså kun 1.350.000 mobilkunder.
Telenor og Telia udvider 5G-nettet
Men selvom det altså svinder i andelen af kunder, så har de haft en stigende omsætning. I samme periode, hvor 16.000 kunder er forsvundet, så er omsætningen steget med 65 millioner kroner. Den var i 2022 på knap 2,9 milliarder kroner.
-”Vi har lanceret nye produkter samt forbedret vores salg, butikker og onlinetjenester. Netværksmoderniseringen fortsætter for fuld styrke, og vi nåede 80 procent befolkningsdækning med 5G ved årets udgang,” udtaler Petr Cerman, topchef i Telia Danmark, i en pressemeddelelse.
Og netop 5G er noget kunderne har taget godt imod.
Topchefen er også glad og stolt over, at selskabet er lykkedes at vækste i omsætning, trods inflationen og stigende omkostninger.
Mere til historien
Telia er klar med et tilbud til nye og eksisterende kunder. Hvis de har mobil- eller bredbåndsabonnement hos Telia, så kan de nu få adgang ubegrænset og gratis til streamingtjenesten C More.