YouSee mister igen TV-kunder – er du en af dem?
Endnu engang mistede kabel-TV forretningen i Nuuday kunder.
I tredje kvartal i år mistede det Nuuday-ejede brand YouSee 13.000 TV-kunder, viser det seneste regnskab.
Det skal med, at TV-forretningen i andet kvartal hentede 5.000 kunder, mens der i årets første kvartal forsvandt 21.000 kunder. Det ændrer dog ikke på, at YouSee indtil nu i år har mistet 29.000 kunder på kabel-TV.
Selvom kunderne forsvinder, så har Nuuday alligevel overskud til at være positive. Der lægges vægt på, at streamingløsningen YouSee Play er kommet godt fra start.
– ”Vores innovative produktudvikling er i gang med at materialisere sig. Jeg er opmuntret af de første kundereaktioner på YouSee Play, som viser, at YouSee også i fremtiden vil have plads som den foretrukne leverandør af underholdningsprodukter til danske forbrugere,” skriver adm. direktør i Nuuday, Jon James i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Dette skal du vide om YouSee Play
Barske tider på vej
Det er nok ikke de sidste TV-kunder, at YouSee-butikken vil miste. Vægten er netop vippet, så streamingforbruget i Danmark nu har overhalet forbruget af flow-TV.
Netop i flow-TV har YouSee (og andre antenneforeninger) deres kerneforretning.
Målgruppen under 30 år bruger stort set ikke flow-TV, viser en rapport fra TV 2.
Hænger du stadig i med traditionel TV-pakke og flow-TV?
Pakkeløsninger er ikke altid en fordel
Intet tyder på at udviklingen vender, hvilket nok er årsagen til at blandt andet Nuuday forsøger at samle forskellige streamingtilbud. Det er bare ikke altid, at pakke- og pointløsningerne er attraktive.
Forleden så jeg en Telia-kunde, som spurgte til, hvorfor HBO Max i Telia Fordele kostede det samme, som hvis han købte tjeneste direkte ved HBO. Han havde lidt svært ved at se fordelen.
Telia svarede: ”Vi synes klart det er en fordel at have en samlet regning over telefoni og streaming. Så er det hele lidt nemmere at finde rundt i”.
ANMELDELSE: Samsungs Freestyle projektor imponerer på fleksibilitet
Mere til historien
I tredje kvartal hentede Nuuday 14.000 nye abonnenter på mobilområdet på tværs af privat- og erhvervskunder. Bredbåndskunderne fald med 4.000 mens der var en stigning på tre procent inden for bredbånd via COAX og fiber.