Henter 400 mio. kroner for MobilePay
Fusionen mellem MobilePay og Vipps giver en stor gevinst til Danske Bank.

Danske Bank kan indkassere omkring 400 millioner kroner efter fusionen mellem MobilePay og den tilsvarende norske tjeneste Vipps.
Fusionen mellem MobilePay og Vipps er nu godkendt af de forskellige myndigheder inklusive EU-Kommissionen, skriver Ekstra Bladet.
Handlen ventes at være gennemført i løbet af fjerde kvartal i år.
Oprindeligt var det meningen, at den finske pendant Pivo skulle indgå i fusionen, men dette blev ikke godkendt.
Mere til historien
Det mest populære mobilbetalingsmiddel i de danske butikker er Apple Pay. MobilePay er på andenpladsen.
En af de mest brugte apps i Grønland er endelig blevet mere lokal. Fra i dag kan de grønlandske brugere nemlig vælge at bruge MobilePay på deres eget modersmål.
(mere…)Glem alt om besværlige overførsler til udlandet. MobilePay er nu officielt trådt ind i et massivt europæisk samarbejde, der gør det muligt at sende penge på tværs af grænser og betale i udenlandske butikker.
(mere…)Svindlerne har fået sværere vilkår hos MobilePay. Et nyt system baseret på maskinlæring har på kort tid kraftigt reduceret antallet af svindelsager i Danmark.
(mere…)Fredag aften blev en stresstest uden lige. Aldrig før har danskerne swiped så hurtigt. Tallene viser nu, at e-handlen har nået et niveau, ingen havde forudset for få år siden.
(mere…)MobilePay kan bruges til kontaktløs betaling i butikker - kan erstatte Apple Pay.
(mere…)KORT NYT: Apple har udrullet deres Account Card herhjemme, men nyheden er ikke særlig stor.
(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Login
Login for at kommentere
0 Kommentarer
Ældste

