Netflix-ambition: Nyt abonnement skal give 40 millioner nye brugere
Når Netflix som ventet lancerer et reklamefinansieret abonnement er Danmark i første omgang ikke med i puljen.
Netflix sigter tilsyneladende efter at lokke 40 millioner nye brugere ind i folden frem mod udgangen af 2023.
Det fremgår af en rapport, som det amerikanske dagblad The Wall Street Journal er kommet i besiddelse af.
Tallet er en del af forhandlingerne mellem Netflix og de reklamekøbere, som er en del af streaminggigantens plan om en ny og annonceunderstøttet version.
De første 4,4 millioner nye abonnenter forventes, at være i hus inden udgangen af i år, og af de i alt 40 millioner nye kunder i butikken vil de 13,3 millioner være fra USA.
Således er Netflix formentlig tæt på, at søsætte planen om et reklamefinansieret niveau, som udvikles i samarbejde med Microsoft.
– “Vi er stadig i den tidlige fase med at beslutte, hvordan vi skal lancere et lavere prissat, annonceunderstøttet niveau. Der er ikke truffet nogen beslutninger,” udtaler en talskvinde for Netflix til The Wall Street Journal.
Ifølge avisen er den omtalte rapport delt mellem Netflix og Microsoft på den ene side og annoncekøberne.
Ifølge rapporten går Netflix i første omgang uden om Danmark og resten af de nordiske lande med den annoncefinansierede version.
Således skulle Netflix ifølge The Wall Street Journal have kig på lande som Australien, Brasilien, Canada, Japan, Korea og Mexico samt europæiske lande som Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien og Storbritannien.
Mere til historien
Netflix, der faktisk i år har 25 års jubilæum, har alene i jubilæumsåret indtil videre tabt tæt på 1,2 millioner betalende kunder. Læs mere om det her