Netflix-ambition: Nyt abonnement skal give 40 millioner nye brugere

Når Netflix som ventet lancerer et reklamefinansieret abonnement er Danmark i første omgang ikke med i puljen.

Netflix har i indeværende år tabt tæt på 1,2 millioner betalende kunder. Foto: Netflix

Netflix sigter tilsyneladende efter at lokke 40 millioner nye brugere ind i folden frem mod udgangen af ​​2023.

Det fremgår af en rapport, som det amerikanske dagblad The Wall Street Journal er kommet i besiddelse af.

Tallet er en del af forhandlingerne mellem Netflix og de reklamekøbere, som er en del af streaminggigantens plan om en ny og annonceunderstøttet version.

De første 4,4 millioner nye abonnenter forventes, at være i hus inden udgangen af i år, og af de i alt 40 millioner nye kunder i butikken vil de 13,3 millioner være fra USA.

Således er Netflix formentlig tæt på, at søsætte planen om et reklamefinansieret niveau, som udvikles i samarbejde med Microsoft.

– “Vi er stadig i den tidlige fase med at beslutte, hvordan vi skal lancere et lavere prissat, annonceunderstøttet niveau. Der er ikke truffet nogen beslutninger,” udtaler en talskvinde for Netflix til The Wall Street Journal.

Ifølge avisen er den omtalte rapport delt mellem Netflix og Microsoft på den ene side og annoncekøberne.

Ifølge rapporten går Netflix i første omgang uden om Danmark og resten af de nordiske lande med den annoncefinansierede version.

Således skulle Netflix ifølge The Wall Street Journal have kig på lande som Australien, Brasilien, Canada, Japan, Korea og Mexico samt europæiske lande som Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien og Storbritannien.

Mere til historien

Netflix, der faktisk i år har 25 års jubilæum, har alene i jubilæumsåret indtil videre tabt tæt på 1,2 millioner betalende kunder. Læs mere om det her

HBO Max hæver priserne – rammer også ‘halv pris resten af livet’-kunder

HBO hæver nu priserne - også for de kunder, som har "halv pris resten af livet". Se de nye priser her.

(mere…)
Disney+ ændres den 8. oktober

Disney+ foretager en rebranding på det danske marked fra en 8. oktober. 

(mere…)
TV 2: Rigtigt mange skal betale for TV 2 Play

En ny 2030-strategi er klar fra TV 2, hvor målet er at rigtigt mange danskere skal betale og bruge TV 2 Play.

(mere…)
Daniel Ek træder tilbage som CEO for Spotify

Grundlæggeren af Spotify træder ved årsskiftet tilbage, som CEO for Spotify og bliver i stedet bestyrelsesformand.

(mere…)
Disney+ hæver priserne i Danmark

Så stiger priserne på Disney+ for danske abonnenter. 

(mere…)
Prisen på Disney+ stiger igen

Disney+ hæves igen. Prisstigningen kan meget vel ramme de danske kunder.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram