FC Bayern München vil fange fans digitalt

Et nyt samarbejde mellem fodboldklubben FC Bayern München og Adobe vil forsøge at fange de mange fans digitalt.

FC Bayern München og Adobe har indgået et samarbejde, som skal give de mange millioner fans digitale oplevelser med klubben (Foto: Adobe)
FC Bayern München og Adobe har indgået et samarbejde, som skal give de mange millioner fans digitale oplevelser med klubben (Foto: Adobe)

Den tyske fodboldklub Bayern München har indgået et samarbejde med Adobe, som skal være med til at sikre digitalt indhold og innovative oplevelser til alle FC Bayern-fans på alle kampdage.

Den digitale oplevelse er særligt for dem, som ikke er til stede på stadion.

Når Bayern München spiller på hjemmebane, så er der plads til 75.000 tilskuere på Allianz Arena. Men en storklub af deres kaliber har fans rundt i hele verden og derfor mange millioner fans, som ikke er til stede.

Der var engang, hvor den årlige trøje-lancering og indholdet på klubbernes hjemmesider var nok til de mange fans. Men det er ikke nok i dag. Nutidens sports fans – især de unge – benytter digitale tjenester mens de ser livesport på TV eller digitalt.

Fans er i dag digitale

En undersøgelse viser, at 47 procent af nutidens fans benytter flere enheder, mens de ser sport. Det er særligt indhold som sociale medier, beskedtjenester og takeaway-tjenester, som konsumeres imens.

Det nye partnerskab skal fremme klubbens digitale transformation og sørge for at give nye oplevelser til de mange millioner fans – både online og offline. Det skriver Adobe på deres officielle blog.

- “Nutidens FC Bayern-fans er digitalt kyndige og omfavner nye måder at komme tættere på vores klub og spillere. Derfor er det vores mål at skabe nyskabende og interessante interaktioner, der giver millioner af passionerede fans over hele verden spænding på kampdagen,” fortæller Oliver Kahn, CEO for FC Bayern.

LÆS OGSÅ: Adobe: Vi tester netop nu gratis-webversion af Photoshop

Eksklusivt indhold

Når der f.eks. bliver scoret et mål, vil fansene modtage indhold på deres foretrukne kanaler for at fejre øjeblikket i realtid – så de er opdateret uanset om de er hjemme, på stadion eller andre steder henne.

Fans vil også kunne opleve eksklusiv adgang til behind-the-scenes-indhold samt andre matchday-oplevelser.  

Det er Adobes Experience Cloud og Adobe Consumer Data Platform, som rent praktisk skal hjælpe FC Bayern med at administrere fanprofiler, så de bedre kan forstå, hvordan fans ønsker at interagerer.

Det vil betyde, at den samlede oplevelse på kampdagen vil blive forstærket ved at give fansene eksklusiv adgang til billetter, rabatter og videoindhold. 

Du kan læse mere om samarbejdet på Adobes hjemmeside her.

Mere til historien

FIFA har åbnede i foråret streamingtjenesten FIFA+ med store ambitioner. FIFA+ er gratis, der skal leveres livekampe fra nationale ligaer fra hele verden, kampstatistik, det største arkiv i international fodbold og originalt indhold af høj kvalitet.

Adobe: Vi tester netop nu gratis-webversion af Photoshop

Adobe arbejder på en gratisversion af af deres populære fotoredigeringsprogram Photoshop, som netop nu testes i Canada.

(mere…)
Flere Adobe programmer understøtter nu Apple M1-chip

OVERBLIK: Her kan du se, hvilke Adobe-programmer der i juni 2021 understøtter M1-baserede computere fra Apple.

(mere…)
Windows 10 lukker for Flash senest i juli

KORT NYT: Adobe Flash udfases nu i Windows 10.

(mere…)
Flash-epoke er slut – det samme er Flash-krigen

Android- og iPhone fans har gennem mange år bekriget hinanden med Adobe Flash som omdrejningspunkt. Nu er Flash død… Også på Android.

(mere…)
De første Adobe programmer er klar til Apple M1

Betaudgaver af tre Adobe-programmer er klar til Apple M1-baserede computere.

(mere…)
Photoshop gør det lettere at spore billeder der er ... 'photoshopped'

Adobe udvikler nyt værktøj, der kan spore originalbilledet og fotografen med ophavsretten. En betaudversion af Photoshop er på vej.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2022 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram