Instagram kopierer TikTok med nyt format
En ny opdatering fra Instagram vil bringe nyhedsfeedet frem i et helt anderledes format.
TikTok er på kort tid blevet en stor konkurrent til de mere etablerede sociale medier som Facebook og Instagram. Det er særligt de unge, der har taget TikTok-appen til sig – helt ned i de små klasser har børnene styr på TikTok.
Instagram vil bede dig om at tage en pause
Nu får billeder og videoer nyt format på Instagram, hvilket betyder, at de fylder hele skærmen. Dette er 9:16 format.
Tidligere har Instagram udviklet ”Reels”, der nok også er lidt inspireret fra TikTok med de korte videoer.
Men nu er Instagram i hvert fald på vej med flere funktioner og videoformat, som er inspireret fra Tiktok. I en kommende opdatering vil ”hovedfeedet” blive i fuldskærm, hvor du med et swipe går til næste video eller billede – præcis som det kendes fra ”Reels” i dag.
”Reels” har hurtigt fået stor succes og i forbindelse med fremlæggelsen af kvartalsregnskabet for årets første kvartal, kom det frem, at brugerne allerede bruger 20 procent af tiden på Instagram på ”Reels”.
Instagram får funktion fra Facebook Messenger
Det betyder også, at det snart er slut med at scrolle ned og forbi flere posts, hvor der er klare afgrænsninger og tydelige kontonavne og kommentarer mellem.
Følg MereMobil.dk på Instagram
– klik her –
Instagram håber, at det nye format vil betyde, at brugerne benytter mere tid og har mere fokus i appen. Netop fordi de mener, at måden det vil blive præsenteret på med det nye format er mere ”fordybende”.
Du vil også få præsenteret flere anbefalinger end tidligere.
Generelt vil Instagram se nærmere på, hvordan TikTok har opnået deres succes – og formegentlig lave en algoritme, som minder om.
Det er ikke meldt ud, hvornår Instagram kommer med denne opdatering.
Mere til historien
Ved at benytte 9:16 formatet, som er det Instagram, skifter til, så prioriterer de også smartphones og tablets over computere og lignende.