Netflix vil gøre op med konto-deling
Netflix har over 200 millioner betalende brugere, men rigtigt mange af disse deler login-oplysningerne med andre. Netflix vil nu gøre op med konto-deling.
Netflix har fremvist det seneste kvartalsregnskab, som viser en nedgang på 200.000 abonnenter i årets første kvartal. Dette trods forventningen var en fremgang på 2,5 millioner abonnenter. Netflix forventer også, at indeværende kvartal vil vise en nedgang.
Grunden til nedgangen af abonnenter er ifølge Netflix de mange brugere, som deler login-oplysningerne med hinanden. Dette er noget Netflix har haft fokus på siden foråret 2021.
Netflix har for kort tid siden sat prisen op for eksisterende abonnenter på flere markeder, mens de i marts også hævede prisen for nye abonnenter. Og det forlyder de har mistet 600.000 abonnenter i USA og Canada grundet prisstigninger.
Der er heller ikke nogen tvivl om, at kunderne oplever prisstigninger på alt netop nu. Derfor overvejes et abonnement til Netflix måske også mere end tidligere.
Netflix: Kontodeling er årsagen
Netflix mener selv, at dets 222 millioner betalende husstande deler med yderligere 100 millioner husstande, som ikke bliver indtægtsgenereret.
TIP: Så meget koster streaming på elregningen
Deling er måske snart slut. Netflix har i hvert fald meldt ud, at de vil forsøge at forhindre kontodeling.
I marts startede de med at teste ekstrabetaling fra dem, som deler abonnement med nogle uden for husstanden. På Netflixs nuværende testmarkeder i Chile, Costa Rica og Peru kan kunder betale et ekstra gebyr for at dele deres konti med to personer uden for deres husstand.
Da testen blev lanceret, sagde Netflix, at det arbejdede på at “forstå nytten af disse to funktioner”, før de lavede ændringer i andre lande.
LÆS OGSÅ: Netflix vil have betaling når du deler dit abonnement
Netflix arbejder også på en løsning, hvor der vil være reklamer og dermed vil tjenesten være billigere.
Mere til historien
Netflix har suspenderes russiske abonnenter, hvilket har betydet 700.000 færre abonnenter. Det er altså dermed langt fra hele forklaringen på kundetabet.