Netflix afslører top 10-lister og seertal

Netflix kommer normalt ikke med oplysninger om, hvor meget de forskellige film og tv-serier er set, men her er et sjældent indblik.

Netflix TV remote
(Foto: Andrés Rodríguez)

Bortset fra hvor mange abonnenter der er på Netflix, så er de ret ”hemmelighedsfulde” når det kommer til informationer om, hvor meget de forskellige film og TV-serier bliver set. Eller generelt hvor meget tid abonnenterne bruger på tjenesten. Ja, så er der tavshed.

Netflix forsøger at stoppe kontodeling

Men selvom der altså normalt er tavshed, så åbner Netflix nu lidt op for ”godteposen”. De giver nemlig et lille indblik i de forskellige seertal og brugernes forbrug af tjenesten. Det skriver Tek.no.

Tallene stammer fra indholdschef i Netflix, Ted Sarandos, som fremviste disse på den årlige Code-konference.

Her afslørede han top 10-lister for serier, film m.m.

For at komme med i statistikken skal en abonnent have set mindst 2 minutter (i de første 28 dage, som titlen har været på tjenesten). Der tælles ud fra konto og ikke personer. 

Når det kommer til forbrug, så tælles der reelle minutter i løbet af de første 28 dage. Det er derfor vigtigt at komme godt fra start, hvis man har en serie eller film, som kommer på Netflix. 

Netflix bekræfter: Vil satse på spil

Har man danske øjne på listerne, er der faktisk noget positivt at se, da ”Bird Box”, som er instrueret af danske Susanne Bier er nummer-ét på listen over top 10 film (forbrug).

Den er set i 282 millioner minutter. Nummer to på listen er Extraction, som er set i 231 millioner minutter.

Mere til historien

I sommer meldte Netflix ud, at de havde 209 millioner betalende abonnenter på verdensplan. 

Disney klar med tilbud på reklame-abonnement

Disney+ er klar med et skarpt tilbud på deres reklamebaserede abonnement.

(mere…)
Hvor meget vil du betale for Netflix?

Analytikere forudser at vi endnu ikke har set de sidste prisstigninger fra Netflix.

(mere…)
Viaplay hæver prisen markant

En stor prisstigning er en realitet i dag hos Viaplay. Begrundelsen lyder, at oplevelser generelt er blevet dyrere. 

(mere…)
Disney+: Stop med at dele dit login

Netflix har haft succes med det. Nu går Disney+ også i gang med at opfordrer brugerne til at stoppe deling af loginoplysninger.

(mere…)
Google TV er blevet en reklamesøjle

Der er ikke længere kun reklamer for nye serier og film på Google TV – nu vises også reklamer for f.eks. fastfood.

(mere…)
Medie: Facebook er i frit fald

Danskernes brug af sociale medier - især Facebook - falder. Netflix er også på retur, mens stort set ingen danskere streamer Pluto TV.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
1 Kommentar
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram