Google advarer hvis søgeresultater er utroværdige
Google er på vej med ny funktion, der skal gøre søgeresultaterne mere troværdige.
Google er fornylig begyndt at ”fakta-tjekke” brugernes søgeresultater. Dette gøres for at tilbyde troværdige søgeresultater og information.
Det betyder altså, at Google vil advare dig, når noget ikke er korrekt. På nuværende tidspunkt mødes nogle brugere allerede af en advarsel, der skriver at ”results are changing quickly”.
Google åbner flagskibsbutik i New York
Og det vil blive rigtig godt særligt i forhold til nyhedshistorier. For det vil blive anvendt på emner som nyheder, hvor de kendte fakta kan ændre sig hurtigt, efterhånden som kilderne får mere forståelse.
-”Vi har trænet vores systemer til at opdage, hvornår et emne udvikler sig hurtigt, og en række kilder endnu ikke er afvejet. Vi viser nu en meddelelse, der indikerer, at det kan være bedst at tjekke tilbage senere, når der er flere oplysninger fra en bredere vifte af kilder kan være tilgængelige,” sådan lyder det fra Danny Sullivan fra Google Search i et blogindlæg.
Tidligere på året rullede Google en “om dette resultat”-funktion ud. Et værktøj der giver brugerne mere information om de websteder, der vises i deres resultater. Ligesom med den nye funktion, så er det rettet mod at give yderligere sammenhæng og øge brugernes tillid til de resultater, de får.
Google Fotos kan vise fotominder som baggrund
Den nye funktion vil i starten blive tilgængelig i USA, men inden for de kommende måneder ventes det, at funktionen bliver tilgængelig i øvrige lande.
Mere til historien
Google gør i nogle produkt-serier brug af navnet Nest, som eksempelvis Nest Hub, men kært barn har mange navne og det er altså Google som står bag.