Uventet konkurrence: LinkedIn arbejder på Clubhouse-rival

Clubhouse får nu konkurrence fra LinkedIn, der arbejder på deres udgave af en lydbaseret platform.

LinkedIn logo
Lyd er hot som aldrig før. Nu kommer Linkedin også med en platform til lyd

Clubhouse, den nye lydbaserede socialmedia-platform, får nu endnu en konkurrent, hvis de seneste oplysninger holder stik.

Det er den Microsoft-ejede business-platform, LinkedIn, der angiveligt tester en ny lydoplevelse, som giver brugerne en alternativ mulighed for at komme i kontakt med deres netværk.

I forhold til Clubhouse, samt de to andre konkurrenter Facebook og Twitter, er lydfunktionen fra LinkedIn ikke bundet op på ens personlige profil, men en professionel profil.

-”Vi udfører nogle tidlige tests, der skal skabe en unik lydoplevelse, som er forbundet til din professionelle identitet. Vi ser på, hvordan vi kan udbrede lyd til andre dele af LinkedIn som grupper og events. Det kan give vores medlemmer flere måder til at komme i kontakt med deres målgruppe,” fortæller Suzi Owens, talsperson for LinkedIn, ifølge Techcrunch.

FORSTÅ CLUBHOUSE: Platformen Clubhouse er baseret på lyd, hvor en person starter et møde, som alle med den give interesse kan lytte med på live – og blive inviteret til at deltage i samtalen / debatten. Clubhouse minder om et møde i et forsamlingshus blot online. Du kan høre mere om platformen i min podcastepisode om Clubhouse.

Den store interesse der er i udviklingen af en lydbaseret platform, har angiveligt fået LinkedIn til at sætte turbo på udviklingen af en Clubhouse-lignende funktion. 

BAGGRUND: Hvad er Clubhouse?

Herunder kan du se et skærmbillede som er fundet i koden til LinkedIn-appen af udvikleren Alessandro Paluzzi.

I 2020 deltog omkring 21 millioner mennesker i en event på LinkedIn og generelt er LinkedIn-sessions steget med 30 procent fra 2019 til 2020. I alt har LinkedIn 740 millioner medlemmer globalt.

Ifølge LinkedIn arbejdede mere end 60 procent af medlemmerne remote ved udgangen af 2020. Dette skal sammenlignes med 8 procent før COVID-19 pandemien. LinkedIn tror, at tendensen holder ved på den anden side af pandemien.

Den store ændring i trafikken og brugernes arbejdsvaner åbner for nye måder at skabe onlinenetværk på, inklusive en lydoplevelse.

LinkedIn har ikke offentliggjort en tidsramme for hvornår deres Clubhouse-rival er klar, men en betaudgave skulle komme inden længe.

Hvis du har interesse i at lytte til indhold, så vil jeg gerne anbefale at du tjekker vores podcast ud. Du kan finde den i alle podcastapps ved at søge "MereMobil.dk".

LinkedIn Clubhouse
LinkedIn arbejder på en konkurrent til Clubhouse (Foto: LinkedIn)

Hør mere om Clubhouse

Mere til historien

LinkedIn blev grundlagt i 2003. I sommeren 2016 annoncerede Microsoft, at de ville købe platformen.

TikTok risikerer forbud i Danmark 

TikTok kan risikere at blive forbudt i EU's lande, hvis ikke de forbedrer indsatsen for at overholde EU-lovgivningen. 

(mere…)
Snapchat: Her er de mest brugte filtre

Bruger du Snapchat, har du garanteret set disse filtre før. Her er listen over de mest brugte Snapchat filtre i 2022.

(mere…)
Fiasko-lancering af “blue mark” på Twitter

Falske konti og misinformation har ramt Elon Musks nye “blue mark”-certificering på Twitter.

(mere…)
Elon Musk har gennemført købet af Twitter

Handlen om Twitter har været anderledes. Musk først var klar til at købe, så var han ikke og så var han igen. Købet skulle nu være gennemført.

(mere…)
Lyver sig ældre på sociale medier

På de sociale medier lyver nærmest hver tredje sig ældre end de er. Derfor er de online ”før tid” og ser de indhold, som ikke er alderssvarende.

(mere…)
Sådan fungerer Family Center i Snapchat

Snapchat har arbejdet på en funktion, som gør det muligt for forældre at ”overvåge”, hvem børnene snakker med.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2023 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram