Batteriproblemer på iPhone 12?

Flere iPhone 12-brugere rapporterer nu om massivt batteriforbrug på deres enheder.

Siri på iPhone 11 Pro med iOS 14 beta
iPhone 11 Pro med iOS 14, der måske har nogle batteri-problemer (Foto: MereMobil.dk)

Vi har skrevet, at nogle iOS-brugere klagede over et stort batteribrug efter iOS 14.2-opdateringen. Dette var dog primært ældre iPhones og iPads. Men nu klager iPhone 12-brugere også over, at deres enheder har et stort batteriforbrug selv uden enheden bruges.

iOS 14.2 skyld i batteriproblemer på iPhone og iPad

På Apples diskussions-forum har brugeren Master26A startet en tråd, hvor han fortæller, at hans iPhone 12 Pro bruger mindst fire procent strøm i timen – selvom den ikke bruges.

-”Uanset hvad jeg prøver, så går det usædvanlig hurtigt med strømforbruget. Ikke til et ubrugeligt niveau eller noget der er verdens ende, men jeg antager det er lidt mistænkeligt. Derfor tjekker jeg batterirapporten, som viser der ikke er en synder, men blot hurtig nedadgående kurve,” skriver Master26A.

Det viser sig dog, at han ikke er alene om det problem. Forumtråden er nu 56 sider lang og flere rapporterer om samme problem.

Nogle skriver, at de mister op til 20, 30 og 40 procent om natten, selv uden de har aktiveret opdateringer i baggrunden og alle apps er lukket. Ligesom det heller ikke hjælper at slå 5G fra. Brugerne har prøvet forskellige ting af, men oplever også problemet lidt forskelligt.

Nogle mener de har løst batterifejlen

Der er nogle brugere, som mener, at de har fundet løsningen. Nogle hævder det hjælper at slå Wi-Fi fra på telefonen, mens andre stopper det massive batteriforbrug ved at tage SIM-kortet ud af telefonen. Der er også nogle, som mener, at det fungerer fint med ét SIM-kort, mens dual-SIM er meget batterikrævende.

Andre brugere påstår Qualcomms-modem ikke er fuldt ud kompatibelt med netværkene til de forskellige operaører, hvilket er grunden til telefonerne bruger så meget strøm. Det skriver Tek.no.

De forskellige løsninger tyder også på, at der altså ikke er et konkret svar på problemet. Apple har heller ikke kommenteret på problemerne.

Populære iPhones er nedsat med over 1.000 kroner

Det kunne tyde på, at det kan rettes i en softwareopdatering. Måske problemerne også er de samme, som det vi omtalte tidligere på ældre iOS-enheder med iOS 14.2.

Vi har på redaktionen ikke oplevet problemer med strømforbruget, da vi testede iPhone 12-modellerne eller efterfølgende. Har du problemer med strømforbruget på din iPhone? Så skriv gerne i kommentarfeltet herunder.

GÅ IKKE GLIP AF FREMTIDEN ⚡️
Tech-verdenen bevæger sig hurtigt. Vi samler de vigtigste nyheder, så du altid er foran – leveret direkte i din indbakke 4 gange om ugen.

Hold mig opdateret (gratis)


Mere til historien

Apple meldte i oktober ud, at der var problemer med batteriforbruget efter iOS 14-opdateringen. Men ud fra brugernes rapporteringer, så ser det ud til problemet altså endnu ikke er løst.

Chokstigning: MacBook Neo stiger med 1.000 kroner

Apple har hævet prisen på MacBook Neo i Danmark fra 5.499 til 6.499 kroner. Enkelte forhandlere har dog stadig modellen til den gamle pris - er du hurtig kan du stadig købe den til gammel pris.

(mere…)
Dårlig nyhed: Apple hæver priserne markant på Mac og iPad

Det bliver væsentligt dyrere at være Apple-kunde, hvis du skal ud at investere i en ny computer eller tablet. Apple har netop skruet priserne i vejret på tværs af næsten hele porteføljen – og årsagen skal findes i det globale AI-boom.

(mere…)
Honor på vej med gigantisk batteri i telefonen

RYGTE: Honor arbejder angiveligt på en ny telefon, der skulle byde på et gigantisk batteri.

(mere…)
Apples prisstigningerne kan være langt mindre end frygtet

Den seneste uges tid har budt på nogle vilde analyser og udtalelser, når det gælder Apples prissætning og i dag er ingen undtagelse.

(mere…)
Apple Watch Ultra 4 ventes til efteråret med stort redesign

Apple ventes at præsentere Watch Ultra 4 til september med et markant redesign, opgraderede sensorer, mulig Touch ID og det nye watchOS 27.

(mere…)
Derfor kan mange Apple Watch-modeller ikke få watchOS 27

Apple dropper usædvanligt mange Apple Watch-modeller på én gang i watchOS 27. Forklaringen handler især om AI-funktioner, Siri og manglende processorkraft.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
33 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2026 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram