Telias mobilkundetal er tilbage på 2017-niveau

1

De ansatte hos Telia er yderst tilfredse, viser intern undersøgelse. Tilfredshed er også årsagen til kundefremgang.

Telia butik i Odense
I Q4 2017 havde Telia 1.479.000 mobilkunder – indtil første kvartal 2019 er det bare gået ned og ned for Telia, der nu har vendt udviklingen (Foto: MereMobil.dk)

Telenor kunne ved fremlæggelsen af regnskabet for andet kvartal 2020 torsdag notere 11.000 nye mobilkunder. Nu kan Telia meddele, at deres fremgang i andet kvartal i år er på 14.000 flere mobilkunder.

Telia har fået sat en effektiv stopper for den kundeflugt, der har ramte selskabet i fjerde kvartal 2017. Herfra er det fjerde kvartal 2017 gået ned ad bakke.

I en pressemeddelelse skriver Telia desuden, at den samlede base af mobilkunder nu er på 1.472.000. Ikke siden fjerde kvartal 2017, har Telia haft så mange mobilkunder i databasen som nu.

Det er en fortsat stigende kundetilfredshed, som får en del af æren for den positive udvikling, skriver Telia i pressemeddelelsen.

Men det er ifølge Telia selv, ikke kun kunderne som er tilfredse. 

Også de ansatte boner kraftigt ud på tilfredshedsbarometret, siger Thomas Kjærsgaard, administrerende direktør for Telia i Danmark.

– “Kollegernes indstilling og dedikerede kundefokus i denne svære tid fortjener et kæmpe high-five herfra. Naturligvis med behørigt afsprittede hænder”, siger Thomas Kjærsgaard og henviser til coronapandemien.

Af pressemeddelelsen fremgår det, at en intern undersøgelse viser, at medarbejderne scorer henholdsvis 88 procent på holdånd og 84 procent på samarbejde i perioden.

Kritisk kommunikation via mobilnettet åbner hos Telia

Lidt mindre overskud

Telias overskud i andet kvartal er lidt mindre end samme periode sidste år. Overskuddet lander på 178 millioner kroner, hvilket er en tilbagegang på én million kroner.

Samtidig lander Telias service revenue for perioden på 694 millioner kroner mod 749 millioner kroner sidste år.

– “Resultatet er påvirket af, at vi har haft halvdelen af vores butikker i storcentre lukket i en periode, hvor vi samtidig har oplevet en markant nedgang i roaming-indtægterne grundet den kraftigt reducerede rejseaktivitet i og udenfor Danmark”, siger Thomas Kjærsgaard.

Han tilføjer, at han er tilfreds med kvartalet, når det holdes op mod “dette usædvanlige og udfordrende bagtæppe”.

Mere til historien

Telenor trimmede sin danske forretning i andet kvartal og lukkede ved udgangen af juni 13 butikker. Der lukkede butikker i blandt andet i Odense, Esbjerg og København.