‘Gratis’ skærmskift nu en del af mobilabonnementet
De fleste kan nikke genkendende til en smadret skærm. Nu er det første teleselskab klar med ét årligt næsten ‘gratis’ skærmskift inkluderet i mobilabonnementet.
En ny undersøgelse har vist, at mange danskere lever med en ødelagt skærm på deres smartphone. Grunden til dette er, at de ikke vil undvære mobilen og synes det er for dyrt at få den repareret.
Nu er det første danske teleselskab klar med en løsning så ødelagte skærmen ikke behøver være en ”hovedpine”. I hvert fald ikke den økonomiske del. Telenor er nemlig de første på markedet, som inkluderer ét årligt skærmskift i deres abonnement ved køb af en ny mobil.
Et originalt skærmskift kan være en bekostelig affære, hvis man ikke har en forsikring.
Det opfordres til, at man altid vælger en original skærm. Dette skyldes at garantien ikke dækker, hvis det er en uoriginal skærm som bliver sat på telefonen. Derudover kan man også opleve udfordringer med kvaliteten på uorginale skærme, hvilket giver en dårligere brugeroplevelse.
Næsten gratis skærmskift bortset fra selvrisiko
Skærmskiftet er dog ikke gratis, men indebærer en egenbetaling på mellem 149 og 499 kroner. Prisen afhænger af telefonmodel. Men det er stadigvæk en stor besparelse for kunderne, da det koster mellem 2.000-3.500 kroner at få skiftet skærmen på modeller som iPhone 11, Samsung Galaxy S10 og Huawei P30 Pro, hvis det skal være en original skærm.
-”Vi har hele tiden mobilen med os og benytter den mange gange dagligt. Derfor overrasker det også, hvor mange der lever med en ødelagt skærm, når mobilen har så stor betydning for dem i hverdagen. Med vores nye tilbud om skærmskifte kan vi give kunderne en markant bedre oplevelse og spare dem for mange udgifter til dyre reparationer. Kunderne skal blot indlevere deres telefon i en af vores butikker, så sørger vi for at få den repareret med originale dele, så garantien fortsat dækker og kunden fortsat har den bedste brugeroplevelse med en original skærm,” siger Tor-Arne Fosser, kundedirektør for privatmarkedet i Telenor i en pressemeddelelse.
Der er fremadrettet ét årligt skærmskift inkluderet i alle Telenors privatabonnementer, som købes samtidig med en ny mobil. Faktisk kan man få skærmen skiftet op til tre gange, da ”produktet” Skærmskift gælder tre år fra købsdatoen.
Mere til historien
Telenor oplyser også, at reparationstiden vil holdes på 3-5 dage og der er mulighed for en lånetelefon imens.