Facebook Messenger på vej med nyt design
Facebook vil mange ting med Messenger, som startede med at være en del af Facebook app’en, men nu er sin helt egen. Et større redesign er på vej – udrulningen er i gang.
Der har længe floreret rygter om, at Facebook ville give deres Messenger-applikation et større redesign. Og nu er det altså sket. Det skriver The Verge.
Oftest når applikationer får et redesign, så ”ryddes der også op”. Med det menes, at applikationerne optimeres så de fremstår enklere og mere brugervenlige, hvilket også gør dem hurtigere i brug og mindre ressourcekrævende.
– Et Facebook-like er ikke nok til virksomheder må kontakte dig
Messenger startede egentlig med at være en del af Facebook-applikationen, men med tiden krævede den mere og mere og blev derfor en selvstændig applikation.
Beskedtjenesten Messenger har over tid fået flere muligheder, hvilket også gør den altså har været lidt rodet og meget ressourcekrævende.
Men Facebook er nu klar med udrulningen af en mere enklere version.
– Facebook Messenger får reklamevideoer
I den nuværende (gamle) version er der 9 forskellige faner, dette er i den nye skåret ned til kun 3 forskellige faner. Disse har navnene Beskeder, Personer og Opdag fane.
Skal du ringe op til en ven eller sende et billede til denne, så kan du i den nye version blot finde din vens navn, hvor efter en række muligheder dukker op på skærmen. Du kan dog også gøre det fra en tråd, som tilfældet er i dag.
Det er muligt at ændre farverne på beskedtrådene og få dem til at ændre farve, når der scrolles op. Ligesom der er mulighed for at ændre den hvide baggrund til sort.
Det ”nye” Messenger har fået versionsnummer 4. Hvis du ikke allerede nu har fået opdateringen, så er det kun et spørgsmål om tid.
Mere til historien
Facebook Stories fortsætter med at være en del af Messenger applikationen. Tidligere har der været skriverier om funktionen reelt blev brugt. Facebook oplyser dog, at der er 300 millioner brugere, som aktivt bruger funktionen dagligt.