Apple Music i kraftig vækst

Apple har netop offentliggjort nye tal for musiktjenesten Apple Music – og tjenesten er kraftigt i vækst. Se de nye tal her.

Apple Music (Foto: Apple)

Apple Music (Foto: Apple)

Modsat konkurrenten Spotify, som glædeligt har delt tallene ud for, hvor mange abonnenter tjenesten har – ja så har Apple holdt kortene tæt på kroppen. Men nu er nye officielle tal klar fra Apple selv. Og det går rigtig godt for Apple Music, som har kraftig vækst i antallet af abonnenter.

Apple offentliggjorde sidst tal i september 2017, hvor meldingen var at de havde nået milepælen på 30 millioner betalende abonnenter. Men ifølge TechCrunch, så har Apples Eddie Cue fornylig afsløret på SXSW-messen, at Apple Music nu havde 38 millioner betalende brugere.

 – Apple Music runder 30 millioner betalende brugere

Det betyder altså, at Apple har fået 8 millioner nye balende brugere på de sidste 5-6 måneder.

Spotify har dog stadigvæk et solidt forspring – og fortsat fremgang. De havde i januar i år 70 millioner betalende brugere. Det viser altså, at der stadigvæk er en enorm vækst på musikstreamingtjenesterne.

 – 70 millioner betaler for at høre musik via Spotify

Siden december 2016 har Apple næsten fordoblet antallet af betalende abonnenter. I december 2016 var der 20 millioner betalende brugere.

Dermed ser det ud til, at Apple Music måske kan blive en stor konkurrent til Spotify i løbet af 2018-2019, hvis væksten af abonnenter fortsætter. Apple Music er også tilgængelig i hele 115 lande, mens Spotify ”kun” er tilgængelig i 65 lande, ifølge tjenesten selv.

Mere til historien

Har du et abonnement til en af de mange streamingtjenester, hvis ja, hvilken er din favorit? Skriv gerne i kommentarfeltet herunder.

Disney klar med tilbud på reklame-abonnement

Disney+ er klar med et skarpt tilbud på deres reklamebaserede abonnement.

(mere…)
Hvor meget vil du betale for Netflix?

Analytikere forudser at vi endnu ikke har set de sidste prisstigninger fra Netflix.

(mere…)
Viaplay hæver prisen markant

En stor prisstigning er en realitet i dag hos Viaplay. Begrundelsen lyder, at oplevelser generelt er blevet dyrere. 

(mere…)
Disney+: Stop med at dele dit login

Netflix har haft succes med det. Nu går Disney+ også i gang med at opfordrer brugerne til at stoppe deling af loginoplysninger.

(mere…)
Google TV er blevet en reklamesøjle

Der er ikke længere kun reklamer for nye serier og film på Google TV – nu vises også reklamer for f.eks. fastfood.

(mere…)
Medie: Facebook er i frit fald

Danskernes brug af sociale medier - især Facebook - falder. Netflix er også på retur, mens stort set ingen danskere streamer Pluto TV.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram