Bombe: Microsoft åbner for priskrig på spil

Microsofts spiltjeneste Xbox Game Pass udvides med adgang til sprit-nye spil. Konkurrenter som PlayStation Plus og EA Access ventes at følge efter.

Microsoft skærper kampen om gamere, der foretrækker download frem for fysiske spil.

Microsoft har længe kørt tjenesten Xbox Game Pass, men smider nu en bombe under konkurrenterne. Microsoft udvider nemlig det Netflix-agtige set up, så abonnenterne ikke kun får adgang til over 100 spil til Xbox, men også får adgang til nye spil til Xbox samme dag som de udkommer.

Det skriver DR og giver et eksempel som viser, at der for abonnenterne er gode penge at spare.

Således vil de tre spil “Sea of Thieves’, “State of Decay 2” og “Crackdown 3” i fysisk form koste omkring 1.500 kroner. Med det nye tiltag vil man få adgang til spillene med et 12 måneders abonnement til Xbox Game Pass. Sådan et abonnement koster 708 kroner – vel at mærke fortsat med adgang til plus 100 spil.

Nye Xbox Spil

Microsoft gør nye spil tilgængelig på udgivelsesdagen via Game Pass (Foto: Microsoft)

Xbox Game Pass kan også anvendes på pc, og kan desuden udvides med mulighed for at spille online. Tilkøb for online koster en merpris på cirka 350 kroner om året.

DR gætter på, at Microsofts satsning samtidig er en tro på, at fremtidens gamere vil være abonnenter – ganske som det tyder på, at de kommende generationer af tv-kiggere vil være.

Men konkurrencen er hård, skriver DR, og venter at de konkurrerende tjenester – Play Station Plus og EA Access – tager udfordringen op.

På de nyeste Apple TV bokse, eksempelvis Apple TV 4K, downloader brugerne også spil online. Her er dog ikke tilknyttet et spilabonnement.

Mere til historien

Microsoft sendte den første Xbox på markedet i 2001. Det startede hvad der kan kaldes en konsolkrig mellem Sonys PlayStation 2, Nintendos Gamecube og Microsofts Xbox. Xboxen lagde samtidig hårdt fra land med solide spil – deriblandt Halo, Dead Or Alive 3 og Project Gotham Racing.

Viaplay hæver prisen markant

En stor prisstigning er en realitet i dag hos Viaplay. Begrundelsen lyder, at oplevelser generelt er blevet dyrere. 

(mere…)
Disney+: Stop med at dele dit login

Netflix har haft succes med det. Nu går Disney+ også i gang med at opfordrer brugerne til at stoppe deling af loginoplysninger.

(mere…)
Google TV er blevet en reklamesøjle

Der er ikke længere kun reklamer for nye serier og film på Google TV – nu vises også reklamer for f.eks. fastfood.

(mere…)
Windows-opdatering lægger pres på dine RAM

Microsofts næste store Windows-opdatering vil indeholde AI og dermed stille krav til din computers kræfter.

(mere…)
Medie: Facebook er i frit fald

Danskernes brug af sociale medier - især Facebook - falder. Netflix er også på retur, mens stort set ingen danskere streamer Pluto TV.

(mere…)
Netflix varsler atter prisstigninger

2024 kan byde på prisstigninger hos Netflix.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram