Oister får EU-roaming i abonnementerne – prisen fastholdes
Oister er klar med EU-roaming til deres kunder. Trods abonnementerne nu vil inkluderer EU-roaming bliver prisen fastholdt.
Oister vælger nu, ligesom moderselskabet 3, ikke at regulere på deres abonnementspriser, når EUs nye regler for roaming træder i kraft den 15. juni 2017.
- 3's kunder berøres ikke af EU's nye roamingregler
De nye regler betyder, at teleselskaberne enten skal tilbyde en vis mængde data til roaming i deres abonnementer eller helt blokere for muligheden. Oister er ikke fan af nogle af mulighederne, men har altså valgt, at inkludere det minimum af data, som EU kræver i abonnementerne.
- ”EU giver mulighed for at sætte en fair use grænse, som definerer, hvor meget data kunderne max skal kunne bruge på roaming. Og den grænse vil vi benytte. Vi er kendt for lave priser, meget data indhold og en gennemsigtig prisstruktur, og vi har altid været meget påpasselige med vores omkostninger og har på den måde kunnet dele gevinsten med vores kunder. Jeg finder det besynderligt, at EU nu skal til træffe valg på vegne af vores kunder,” udtaler Oisters direktør Jesper Bennike i en pressemeddelelse.
- Her er prisen på Nokia 3310 i Danmark
Oisters ændring i abonnementerne betyder kort sagt, at kunderne kan tale, sende SMS (og MMS) i EU til samme pris som i Danmark.
Har man eksempelvis et abonnement til 89 kroner om måneden med 8 GB data i pakken, så vil man fra den 15. juni kunne benytte 2,5 GB af disse i EU. Dataforbrug udover dette vil fortsat blive takseret per forbrugt megabyte, hvis man ønsker det.
Kunderne vil i næste uge modtage personlig information omkring, hvordan netop deres abonnement virker efter 15. juni 2017, da det afhænger af abonnement, hvor meget data der er gratis inden for EU.
- Så mange mobilkunder har teleselskaberne i Danmark
- ”Vores løfte til markedet og kunderne er, at vi er ’bedst til prisen’. Det har vi bestemt tænkt os at blive ved med at være,” fastholder Jesper Bennike.
Mere til historien
En række af de danske teleselskaber, som har valgt at sætte priserne op på abonnementerne med 10-20 kroner.
Læs også:
- Jens Rohde: Regningen for roaming skal ikke ende hos forbrugerne
Chapter lukker for ubegrænset lytning hos Telmore Play-kunderne.
(mere…)YouSee har annonceret, at der er prisstigninger på vej på mere end 10 procent til omkring 300.000 fastnetkunder.
(mere…)Nye tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen viser, at mere end hver femte betaler for et abonnement, som de ikke bruger. Har du styr på dine?
(mere…)Du kan selv lave et tele-pristjek og se om du har det bedste om billigste mobilabonnement. Læs her hvordan du sammenligner telepriserne.

####
Mobilen er en essentiel del af hverdagen for rigtigt mange. De fleste går derfor også op i at have en god og solid telefon, som kan leve op til de mange krav og ønsker, som de fleste har i dag. Det er uanset om man har brug for et godt kamera, stærke processer, en holdbar skærm, eller et elegant design.
Ligeså vigtig som mobilen er, er dog også det mobilselskab, som man har tilknyttet. Uden det rette abonnement, så er de fleste telefoner ikke meget værd.
Der er dog mange mobilselskaber på markedet. Det kan derfor være svært at vælge det rette abonnement. Gennem den rette guide online, har man dog mulighed for, at sammenligne abonnementer og se efter deres forskellige fordele og altså ikke blot deres prisforskelle.
På mp.dk kan du få detaljerede sammenligninger, over de bedste mobilselskaber på markedet, så du kan finde det helt rette til dig.
Gennemskuelighed med priserne
I tilfælde af de fleste mobilselskaber, så er det ikke så ligetil med priserne.
Der er naturligvis den månedlige pris, hvor man lægger langt den største del af sine omkostninger. Det er dog også vigtigt at holde øje med de andre priser, som er forbundet med et abonnement.
Med guiden i ovenstående link kan du også sammenligne priserne for oprettelse ved et bestemt mobilselskab. Samtidig kan du også se, om der er en bindingsperiode hos de forskellige selskaber. Her kan der nemlig ofte ligge visse skjulte gebyrer, især hvis du ikke er opmærksom på bindingsperioden.
Find det rette tilbud
Det rette mobilselskab kan ofte stå og falde på et særligt tilbud, hvis du vælger at oprette dig hos dem. Disse særlige tilbud bliver også oplistet på mp.dk, så du ikke blot kan sammenligne priserne for de forskellige selskaber, men også de ekstra fordele, som du kan få ud af at oprette dig ved selskabet.
Ofte kan du modtage specielle priser, gavekort eller andre fordele, som kan gøre et bestemt selskab endnu mere tiltalende.
Mere information og flere detaljer
Udover omkostninger, så kan du finde detaljer omkring selskabernes tekniske services. Det er ting som mængden af data i abonnementet, hvilket netværk som selskabet benytter og hvordan fordelene er i udlandet.
Naturligvis kan du også se, om det specifikke selskab har gode anmeldelser og ratings. På denne måde finder du kun de bedste og mest anvendte selskaber. Med den rette information og specifikke detaljer, kan du blive klar med det helt rigtige abonnement til netop dine behov.