Samsung Galaxy S8-ejere klager over skærm
I Sydkorea har de første købere af Samsung Galaxy S8 og Galaxy S8+ fået telefonen i hænderne, men tilfredsheden er ikke i top. De klager over skærmen har et rødligt skær.
Samsung har allerede haft salgsstart på deres nye topmodeller Galaxy S8 og Galaxy S8+ i deres hjemland Sydkorea. Desværre har modtagelsen ikke været helt som Samsung har ønsket.
Den sydkoreanske avis The Korea Herald skriver, at flere brugere klager over at skærmpanelerne er dårligt kalibrerede og viser et tydeligt rødt skær. Skærmpanelerne skulle være så røde, at det ikke kan lade sig gøre at korrigere for det i indstillingerne, hvor farvetemperaturen ellers kan justeres.
– Testen af Samsung Galaxy S8+ er i gang – hvad vil du vide?
Samsung skulle angiveligt have styrket skærmpanelernes røde pixels for at kompensere for grønne subpixels, der omgiver både de røde og blå pixels. Men noget kunne altså tyde på, at der er problemer i kalibreringen fra fabrikken.
De nye Super AMOLED-skærmpaneler fejler dog ikke noget ifølge Samsung selv. Men Samsung er alligevel villig til, at udskifte kundernes telefon, hvis de mener der er noget galt med den.
– ”Det er ikke et problem med kvaliteten, og det kan justeres i telefonens indstillinger. Hvis farverne stadig fremstår rødlige, kan kunder udskifte telefonen ved et servicecenter,” udtaler Samsung til The Korea Herald.
Hvor udbredt problemet med skærmpanelerne er, det er på nuværende tidspunkt uvist.
– Samsung Galaxy S’erne – historien fra S til Galaxy S8
Samsung Galaxy S8 og Galaxy S8+ har dansk salgsstart fredag den 28. april 2017.
Test om din Galaxy S8 er berørt
Ifølge Android Authority kan du teste om din enhed er berørt. Dette gøres ved, at rinde op til *#7353# og vælge TSP Dot Mode.
Du kan også taste *#15987# og ændre farvebalancen selv.
Mere til historien
Du nu læse vores fyldestgørende test af den nye Galaxy S8+ og Galaxy S8 her på MereMobil.dk.