Oister ændrer gebyrer og priser

Lavprisfesten er slut – lavprisselskabet Oister hæver priserne på udlandstelefoni og indfører nyt gebyr.

Oister, som er teleselskabet 3’s lavprisselskab, har netop varslet en række ændringer i produkterne. Der er både tale om ændringer af betalingsstrukturen, prisændringer samt indførslen af et nyt gebyr.

Oister, sommer 2016 (Foto: Oister)

Oister, sommer 2016 (Foto: Oister)

Fremover vil Oister opdele forbruget i en fast og en variable del. Den faste del dækker f.eks. abonnement, tillægspakker og afdrag, mens variable dækker over betalinger for f.eks. udlandstelefoni, køb af tog/busbilletter via SMS og bidrag til velgørenhed.

Den faste del bliver trukket direkte på brugens tilknyttede betalingskort, mens den variable del bliver trukket via brugerens konto. Denne ændring indføres per 1. september 2016.

Kan 90’er hit sælge mobilabonnementer?

Gebyr bortfalder og nyt indføres

Den 22. august 2016 fjerner Oister gebyret for betalingskort. Gebyret betaling med f.eks. et VISA/Dankort har hidtil været på 1,39 kroner per transaktion, og dette gebyr bortfalder med ændringen.

Til gengæld indføres et nyt administrationsgebyr fra 1. septemebr 2016.

Det nye administrationsgebyr er på 7 kroner per måned per Oister konto. Gebyret dækker ifølge Oister over omkostninger til drift og administration, og gebyret betales kun én gang per konto uanset hvor mange telefonnumre man har tilknyttet kontoen.

Oister klar med EU-roaming pakke

Nye priser på forbrug

Oister varsler også nye priser per 22. august 2016. De nye priser betyder blandt andet at SMS/MMS fra Danmark til udenlandske numre stiger til 5 kroner, mens prisen for opkald fra Danmark til lande udenfor Skandinavien stiger.

Ligeledes ændres priserne i udlandet også. Fra 22. august takseres videopkald til det samme om almindelig telefoni i det pågældende land, og helt generelt stiger priser for brugen af telefoni og dataforbrug udenfor EU.

En samlet oversigt over alle ændringerne på kan ses på Oisters hjemmeside.

Mere til historien

Hvis man som Oister-kunde ikke vil acceptere ændringerne, så kan abonnementet opsiges inden 15. august 2016.


Om Johnny K. Olesen

Johnny er freelance-journalist med en meget bred viden indenfor forbrugerelektronik. Hans speciale er netværksteknologier, og andre usynlige teknologier, der er essentielle for forbrugernes oplevelse, men som ikke altid er synlige for dem.