Twitter nu også overhalet af SnapChat
SnapChat har tidligere været særligt for de unge, men nu overgår den populære billedtjeneste faktisk Twitter i popularitet.
Det sociale medie Twitter har svært ved, at finde fodfæste i konkurrencen med konkurrenterne. Og nu er Twitter også overhalet af den populære billedbeskedstjeneste SnapChat, som er kendt for at være den med ”forsvindingsbillederne”. Twitter har ellers mere end dobbelt så mange år på bagen end den 4 år gamle SnapChat. Det skriver DR.dk.
– Twitter får snart mere end 140 tegn
De nye tal gør også, at debatten om at Twitter måske er et alt for opreklameret medie får ny næring.
Ifølge Bloomberg er der nu 150 millioner, som bruger SnapChat hver eneste dag. Dette er en stigning på 40 millioner siden december, hvor det var 110 millioner, som var aktive hver eneste dag. Det er en stigning på 35 procent på fem måneder.
Til en sammenligning så er Twitter, der blev grundlagt i 2006, kun vokset med 3 procent i samme periode. Og har nu 136 millioner brugere, som er aktive på tjenesten hver dag.
Twitters aktiekurs er faldet med 55 procent siden grundlæggeren Jack Dorsey i 2015 kom tilbage og blev topchef igen. Twitter er fortsat 10 milliarder dollars værd, men SnapChat er steget i værdi til 18 milliarder dollars og nu også mere værdifuld end Twitter.
Fordelingen af brugen af de sociale netværk i Danmark er, at 62 procent af alle over 12 år dagligt bruger Facebook, mens 15 procent bruger SnapChat og 11 procent benytter Instagram. I bunden ses Twitter med kun fire procent. Det viser Danmarks Radios årlige rapport ”Medieudviklingen 2015”.
Mere til historien
Twitter er kendt for, at være en tjeneste som særligt bruges af politikere og journalister, mens flere og flere kendisser eksempelvis bruger Instagram.
Læs også:
– Krise hos Twitter – købsrygter fortsætter