Ny app lanceres i medie-krigen i Odense

Jysk Fynske Medier lancerer nu en ny applikation og et magasin, som et modangreb til JP/Politikens nye lokalavis i Odense.

Jysk Fyske Medier logo

Jysk Fyske Medier logo

Der har i en uges tid huseret en ”medie-krig” i Odense efter P/Politikens Lokalavisen Odense er blevet en realitet i den fynske hovedstad.

Nu er Jysk Fynske Medier klar med et modangreb, som består af en ny applikation samt et nyt fysisk magasin, der vil udkomme hver 14. dag. Hvor første dag, ifølge Fyens Stiftstidende, bliver fredag den 4. december 2015.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

 – Byggeri skyld i dårlig mobildækning i Odense

Det nye magasin og den nye applikation har ifølge Jysk Fynske Medier været planlagt et stykke tid, men er grundet JP/Politikens nye udgivelse af den nye ugeavis, Lokalavisen Odense.

Den nye applikation får navnet Pindle og er en del af et større og mere langsigtet projekt med det formål, at få fyldt de mange tomme butikslokaler, samt skabe mere liv i Odense City. Projektet er derfor også et samarbejde mellem flere aktører. Foruden Jysk Fynske Medier, så er også Odense Kommune, Odense Cityforening og private udlejere en del af dette projekt. Det skriver Fyens.dk.

 – Turist i Odense? Hent denne app

Pindle-applikationen skal vise arrangementer, inden for kultur- og handelslivet, som små ”pins”, så brugerne kan ”pindle” sig frem til de arrangementer, der har deres interesse.

Det er endnu uvist om applikationen kommer til alle platforme på én gang.

Mere til historien

Nogle af de tiltag der kommer med det nye projekt er, at en af de store private udlejere sænker huslejen på butikslokalerne i centrum, samt Jysk Fyske Medier giver billige annoncer i deres udgivelser.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.