Facebook tester Snapchat lignende funktion

Facebook er det største sociale medie, men det gør ikke at folkene bag ligger på den lade side – tværtimod. Nu vil de gå i kødet på Snapchat.

Snapchat er i kanon vækst, og de har faktisk lige tredoblet deres visninger på blot seks måneder. Deres snaps, som forsvinder få sekunder efter man har set dem, er tilsyneladende så populære, at Facebook vil have en lignende funktion i deres Messenger.

Skærmbillede fra Buzzfeed

Skærmbillede fra Buzzfeed

Folk i Frankring havde opdaget en ny funktion i deres Messenger app, nemlig at de kunne tidsbestemme hvad de delte med andre, så beskeden ville selvdestrueres på bestemt tid, via et timeglas oppe i højre hjørne.

Det viser sig så, at Facebook tester funktionen i Frankrig, og vil rulle den ud til flere lande, hvis brugerne tager funktionen til sig.

Lugter familiært

If you cant beat ’em – Join them“, kan man rolig sige om dette træk, eftersom Facebook prøvede at opkøbe Snapchat for et par år siden, for den nette sum af tre milliarder dollars

Derudover kan man ikke lade være med at drage paralleller, til deres Slingshot App, som jo faktisk er et alternativ til Snapchat i forvejen.

Funktionen ser spændende ud omend det er et rip-off. Så er det blot at vente og se, om funktionen når videre ud i den hvide verden.

Mere til historien

Snapchat fik også en chatfunktion tilbage i 2014, der lagde op til mere konkurrence til den populære gigant, Facebook.

TikTok er på vej med Instagram-konkurrent

Det ventes, at TikTok snart er på vej med deres bud på en billeddelings-app. Navnet er afsløret.

(mere…)
Lader Meta bevidst skadeligt indhold ligge for at tjene penge?

Den danske psykolog Lotte Rubæk vender Metas ekspertgruppe ryggen. Hun frygter ekspertgruppen har givet en legitimitet til Meta.

(mere…)
Snapchat klar med stor ændring: Gem for altid

En stor ændring er på vej. Brugerne vil inden længe få mulighed for, at gemme samtaler for altid.

(mere…)
Der skal kontrol med aldersgrænsen på sociale medier

Regeringen og Medierådet for Børn og Unge mener, at der skal kontrol med børns alder og aldersgrænserne på de sociale medier.

(mere…)
Politiker om nye regler for reklamer målrettet børn: Vi er ikke i mål

Det er ikke længere tilladt at målrette reklamer til børn og unge på digitale platforme ved for eksempel at bruge data om deres likes og netværk.

(mere…)
Universal Music vil fjerne sange fra TikTok

Musik er vigtig for videoerne på TikTok, men det kan snart blive uden artister fra pladeselskabet Universal.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram