GreenSpeak: Nyt lavprisselskab donerer overskuddet væk
Lavpriskrigen fortsætter med nyt dansk teleselskab – GreenSpeak donerer selskabets overskud til velgørenhedsorganisationer.
Det er kun to år siden at vi så det nye danske selskab Zenji, der med nye toner, forsøger at tiltrække danske mobilkunder med point-konto og velgørende formål.
De velgørende formål, bliver Zenji ikke længere ene om at tilbyde deres kunder. I dag er lavprisselskabet GreenSpeak gået i luften på netop tonerne til et mere velgørende abonnement, hvor man betaler både sin mobilregning og støtter velgørenhedsorganisationer både nationalt såvel som internationalt.
– Zenji er hoppet i nye klæder
Konceptet er ligetil: Med kun tre abonnementer tilbyder GreenSpeak et simpelt koncept, hvor hovedfokusset er den donation du samtidig yder, når du vælger dit abonnement. Overskuddet fra virksomheden, går nemlig til velgørenhed, det skriver selskabet på sin hjemmeside.
Allerede nu samarbejder GreenSpeak med 15 organisationer om at dele selskabets overskud: ByBi, SOS Børnebyerne, Anima, A Race Against Breast Cancer, Verdens Skove, Masanga Hospital, Dyreværnet, Læger uden Grænser, Børnecancerfonden, Økologisk Landsforening, Ingeniører uden Grænser, ØsterGRO, Make A Wish Ønskefonden og Sofar Copenhagen.
– Zenji: Støt brysterne med dine point
“Alle får lige løn”
Sidder du allerede nu og tænker, ”ja, ja – men hvor meget overskud er der tilbage efter direktørens løn”, så lad dine fordomme komme til skamme. Allerede som nyankommet kunde, yder selskabet et bidrag på 100 kroner til velgørenhedspuljen.
GreenSpeak skriver dertil, at selskabets medarbejdere yder frivillig arbejdskraft, indtil selskabets omkostninger er dækket af kunderne. Men selv når det sker og de frivillige, direktøren og ledelsen begynder at få løn, vil ingen af dem overstige en månedsløn på 30.000 kroner lover selskabet.
Tre simple abonnementer
Hvis GreenSpeak har fanget din interesse, så er det tid til at finde det rigtige abonnement. Men også her tænker GreenSpeak ud af boksen, med kun tre simple abonnementer, der alle ligner hinanden på nær ét område – dataforbruget.
– Priskrig er et udtryk for manglede innovation
Du skal derfor kun tage stilling til om du vil have 5GB, 10GB eller 15GB data inkluderet i din pakke, der i forvejen indeholder 10 timers tale, fri SMS/MMS, ingen opkaldsafgift, gratis brug af Facebook, ingen bindings- og opsigelsesperiode samt gratis tale mellem GreenSpeak-kunder.
Du slipper dog ikke for et oprettelsesgebyr på 49 kroner og hvis du ikke kan nøjes med en 3G-forbindelse må du punge yderligere ud med 20 kroner, for at få 4G.
GreenSpeak bruger ét af Danmarks førende netværksudbydere, Telenor. Telenor er tidligere i samarbejde med Telia blevet kåret til ét af Danmark bedste mobilnetværk, kun overgået af TDC efter deres netværksomlægning.
Her er GreenSpeak priserne:
- 5 GB: 99 kroner om måneden
- 10 GB: 109 kroner om måneden
- 15 GB: 129 kroner om måneden
GreenSpeak konceptet forklaret:
https://www.youtube.com/watch?v=_h2zj8tne44
Mere til historien
GreenSpeak hjemmeside fortæller ikke noget om forventningerne til hvor lang tid der vil gå før selskabet får sit første overskud, ej heller hvor mange kunder det kræver, før omkostningerne er dækket ind.