Zenji er hoppet i nye klæder

Kvinde- og storby-mobilselskabet Zenji har justeret abonnementet og tilføjet en rabatklub til konceptet.

Zenji juni 2015

Zenjis abonnementer fra juni 2015.

Zenji har levet et stille liv siden november 2013, men nu er tiden kommet til en genopfriskning med nye klæder og justeret kundekoncept.

Starten gik den 10. juni 2015 klokken 12 med en ny website, nye abonnementer og en tilpasset strategi.

Zenji markedsfører sig som et medlemskab, fremfor mobilselskab, der kombinerer en kunde/fordelsklub med et mobilabonnement. Konceptet er stadig optjening af point, hvilket sker hver måned når abonnementet betales.

I abonnementet ”Guld Medlem” til 199 kroner om måneden konverteres de 100 af kronerne til 100 point med samme værdi. Pointene kan benyttes som betaling hos en række partnere, som samarbejder med selskabet. Derudover kan der opnås rabatter hos forskellige samarbejdspartnere.

Hvis Zenji skal være en god idé som mobilselskab, eller kundeklub, skal du overveje, som du er i stand til, at udnytte de point der optjenes. Bruges de ikke, har man jo betalt for meget for abonnementet. Er point med til, at skabe et forbrug man ellers ikke ville have haft, hvor der hos en partner købes noget, ud over pointbetalingen, er man blevet tilført en merudgift.

Oprindelig havde Zenji kun ét abonnement. Indholdet var fri tale, 10 GB data og fri SMS/MMS til 200 kroner om måneden, hvor de 100 kroner blev konverteret til point. Ud over det store abonnement har Zenji i dag også løsninger til henholdsvis 149 og 129 kroner om måneden.

Zenji har en struktur, der har fokus rettet mod shopping-interesserede storbykvinder, og selvom selskabet tidligere har benægtet denne udlægning, og sagt de for alle, så er det vanskeligt at forestille sig Jørgen fra Thyborøn være kunde hos Zenji.

Selskabet ejes af teleselskabet 3, der også står bag lavpriskonceptet Oister.

Direktørens blog: Priskig er et udtryk for manglende innovation
Oister sparker igen til priskrigen

Mere til historien

Mobilselskabet Zenji blev startet den 13. juni 2013 som Moji, men på grund af rettighedsproblemer med navnet lukkede selskabet hurtigt igen, og genopstod i november 2013 som Zenji.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.