Danskerne sparede mange penge på skift af teleselskab
Danskerne skifter mobilselskaber i stor stil. Se her hvor mange der rent faktisk får et bedre abonnement og pris.
68 procent fik en bedre pris ud af, at gå fra deres nuværende mobilselskab til et andet. Årligt skifter én million kunder mobilselskab i Danmark. Det skriver Buisness.dk.
Mobilselskaberne er i konstant konkurrence om at have det bedste at tilbyde forbrugerne. Som deres løb om at være billigst, eller at have mest at tilbyde, udspiller sig, skifter forbrugerne i stor stil.
Det viser sig også i nye tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, at forbrugerne rent faktisk for bedre mobilabonnementer ud af at skifte deres selskab. De har undersøgt, hvordan og hvorfor danskerne skifter deres mobilselskab på 13 markeder.
68 procent har fået en bedre pris ud af at skifte deres selskab, hvor 23 procent fik et bedre abonnement. Kun fem procent ærgrer sig over deres skift, da de egentlig ikke har fået noget udbytte af at skifte, viser undersøgelsen, der bygger på 5.000 danskeres besvarelser.
– Oister vil levere billigt internet til hjemmet
Danskerne er svære at gøre tilfredse
Omkring en million gange skifter danske kunder deres mobilselskab på kun et år, hvilket viser danskernes tilbøjelighed til tilbudsjagt i søgen efter det bedste bud.
– Mobilselskab tilbyder gratis abonnement
Dog skriver Buisness.dk også, at 24 procent af de adspurgte i undersøgelsen, har forhandlet med teleselskaberne, for at få den bedste pris, eller flest funktioner at benytte sig af, og havde heldet med sig.
Fem procent forsøgte sig uden held, mens hele 70 procent ikke engang har prøvet at prutte om prisen.
82 procent af alle dem, der rent faktisk skiftede deres selskab, har brugt under to timer på undersøgelsen, hvor 13 procent brugte mellem to og fem timer. Fem procent brugte seks til ti timer eller mere, på at sætte sig ind i tingene og sammenligne priser.
Disse mange skift har fået teleselskaberne til tænke i nye baner med f.eks. tilbydelse af internet/tv i abonnementet, eller inkludering af abonnement til den populære streamingtjeneste Spotify, ligesom Telia har gjort.
– Lavere pris og mindre indhold i ny Telmore Play
Mere til historien
Telmore har med deres abonnement, Telmore Play, samlet en masse dagligdags tjenester som folk alligevel abonnerer på. Lige fra streaming af film og serier, til modemagasiner, internetaviser og lydbøger online.