Er Galaxy S6 Edge ridset fra fabrikken?

Samsungs nye topprodukt er angiveligt, i nogle tilfælde, ridset fra fabrikken. Hvordan ser din ud?

Galaxy S6 Edge

Samsung Galaxy S6 Edge (Foto: MereMobil.dk)

Flere udenlandske techblogs svømmer over af indlæg fra personer, der oplever ridsede Galaxy S6 Edge-telefoner, som er ridset direkte fra salgspakken. Der er tale om flere forskellige typer af ridser. Både overfladiske cirkulære ridser og rigtige ridser, der kan mærkes med en negl eller finger, er ifølge rapporterne set på produktet. Nogle melder også om døde pixels på skærmen.

Debatten er startet på nørd-udviklerforummet XDA Developers, og tråden om problemerne har aktuelt rundet 840 svar. I det første indlæg var der tale om en telefon købt hos T-Mobile.

I sagens natur er det et kæmpe problem, hvis Samsungs produktion laver ridser i fabriksnye produkter, og på grund af hvor mange mennesker en sådan fejl potentielt kan berøre, er det godt nyhedsstof hos særligt tech-medierne. Tråden fra XDA er da også blevet refereret på en lang række sites.

Når en historie som denne spreder sig er det utroligt vanskeligt at vurdere, om der er tale om enkeltpersoner, der har modtaget en mandagsmodel eller om køberen selv har påført ridser på produktet, og nu vil have det ombyttet.

Stor test af Galaxy S6 og S6 Edge

Teleselskaberne kender ikke problemet

MereMobil.dk er blevet gjort opmærksom på Galaxy S6 Edge problemerne, som angiveligt også skulle eksistere i Danmark. Vi har ikke mange muligheder for at afdække om danske købere i et stort omfang har fået en S6 Edge med ridser, men vi har spurgt teleselskaberne som er det største salgsled for produktet på det danske marked.

Hverken 3, Telenor, TDC eller Telia har fået produkter retur med ridser, er den samstemmende melding.

– ”Jeg har tjekket med vores returafdeling, og vi har ikke fået telefoner retur med ridser,” lyder det eksempelvis fra Hanne Damgaard i 3’s kommunikationsafdeling.

– ”Vi kan ikke genkende problematikken. Vi har en rigtig god dialog med Samsung, og hvis vi skulle få meldinger om problemet, så tager vi det naturligvis op med dem,” siger David Engstrøm, pressechef i Telia til MereMobil.dk.

Tom Lehn-Christiansen, pressechef hos Telenor, har ligeledes intet hørt om det pågældende problem.

– “Det er ikke et problem, vi umiddelbart har hørt om. Og derfor kender vi selvfølgelig heller ikke problemets omfang. Men hvis en kunde opdager ridser på skærmen, så snart den er taget ud af æsken, skal kunden selvfølgelig henvende sig, hvor han/hun har købt telefonen. Vi ombytter telefonen under Samsungs DOA garanti indenfor syv dage,” siger Rasmus Avnskjold, presserådgiver i TDC.

Samsung: Der kan være poleringsmærker

Til MereMobil.dk oplyser Samsung, at der på grund af fremstillingsprocessen kan være poleringsmærker, som kan ses under meget kraftigt lys. Herunder kan du læse Samsungs officielle svar til os i dens oprindelige ordlyd, så misforståelser udgås.

– “Since the glass surface of Galaxy S6 edge has been made by a special thermoforming and polishing process, there may be faint polishing marks which cannot be observed by naked eyes under normal circumstances. These polishing marks, which look like a centric circle, can only be observed when you take pictures with a high intensity camera flash, which is 30 times brighter than ambient surroundings. Consumers who experience issues with their new product should contact their retailer or a Samsung authorised service center. Samsung will always help any customer who experience inherent defects from the manufacturing process, both in line with the company’s commitment to customer satisfaction and in accordance with local consumer rights legislation”.

Har du kendskab til ridser?

Vores testenhed af Galaxy S6 Edge har ikke ridser på skærmen, har vi konstateret, men hvordan ser din enhed ud?

Har du dybe ridser på skærmen eller poleringsridser i overfalden, som du ikke selv har påført produktet? Altså skader i overflade som eksisterede da du pakkede telefonen ud?

Skriv en kommentar herunder og del din oplevelse.

Web-TV: Tip til bedre batteritid på Galaxy S6’erne

Mere til historien

Det er tidligere set, at en telefon har haft skader fra fabrikken. I 2012 klagede iPhone 5-købere over ridser og skrammer, som produktet havde allerede ved udpakningen.

Læs også:
Web-TV: Se Galaxy S6-testen før du køber

Samsung flytter kogepladen et nyt sted hen

Samsung har præsenteret en AI-styret kogeplade med fleksibel induktion.

(mere…)
Galaxy S22-serien får AI-funktionerne fra Galaxy S24

Samsung har bekræftet, at en opdatering til Galaxy S22-serien og andre enheder fra 2022 er på vej inkl. de nye AI-funktioner.

(mere…)
Samsung Galaxy A55: God til prisen, men ikke uden ulemper

VIDEO: Kameraet og batteritiden overrasker, men ydelsen er begrænset. Se min Samsung Galaxy A55 test her.

(mere…)
AI-funktioner får Samsung til tops

Samsung er atter i førertrøjen på det globale smartphone-marked, hvilket særligt skyldes de nye AI-funktioner i Galaxy S24-serien.

(mere…)
Samsung på vej med Galaxy Watch FE

Samsung kan være på vej med et billigere smartwatch i sortimentet. Rygterne lyder, at de er på vej med Galaxy Watch FE.

(mere…)
Samsung Galaxy S24 FE måske på vej til sommer

Galaxy S24 FE kan være på vej allerede til sommer.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
10 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram