Sådan reagerede konkurrenterne på Apples nye produkter

LG, Samsung og Sony var hurtigt ude med stikpiller til Apple, under og efter deres produktlanceringer i tirsdags. Vi har her samlet de bedste eksempler, på at de store producenter fortsat ikke kan holde sig fra at drille hinanden.

Det er efterhånden blevet en tradition og denne gang var da heller ingen undtagelse – LG, Samsung og Sony var hurtigt ude med små drilske beskeder og billeder på de sociale medier under og efter Apples stort anlagte lancering af iPhone 6, iPhone 6 Plus og Apple Watch i tirsdags.

Sådan så det ud på LG Nordics Twitter feed, tirsdag aften

Sådan så det ud på LG Nordics Twitter feed, tirsdag aften

LG drillede med uret

De små drillerier producenter imellem, finder oftest sted, hvis der er modstridende interesser involveret og det var helt tydeligt også LG’s agenda, da de midt under lanceringen af Apple Watch, var hurtigt ude på Twitter med et simpelt tweet. Det indeholdt ikke andet end et billede af LG’s nyligt lanceret LG G-Watch R, et rundt smartwatch, der blev lanceret i Berlin i sidste uge, ved dette års IFA-messe.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

 – WEB-TV: De største nyheder fra årets IFA-messe

Det er med LG’s tweet helt tydeligt, at de med en åbenlys hentydning, ønsker at drage forbrugerens opmærksomhed hen på deres produkt, i stedet for at lade sig gribe af det nye ur fra Apple.

Med hashtagget #DemandGreat, var Sony også med til at stikke til Apple

Med hashtagget #DemandGreat, var Sony også med til at stikke til Apple

Sony legede også med

LG skulle ikke stå alene og pege fingre ad Apple – det lader til at være tankegangen hos Sony, der ligesom LG også var særligt aktive på de sociale medier i tirsdags.

 – Sony Smartwatch 3

Således lagde Sony et billede på Twitter, der lavede grin med Apple og deres helt store nedtællingsapparat, der nærmest kørte i flere dage, inden selve konferencen, på Apple.com og samtidigt fremhævede en af de store salgsargumenter ved Sony’s nye flagskibsmodel Z3, nemlig den, eftersigende, ekstraordinære batteritid.

Samsung: “It doesn’t take a genius”

Apples måske største konkurrent, Samsung, tilsluttede sig onsdag, naturligvis, også LG og Sony.

 – Samsung Gear S

Under overskriften “It doesn’t take a genius”, har Samsung nemlig uploadet en video til YouTube, hvor de på en lettere elegant måde, får spredt deres budskab om at iPhone 6, er knapt så spændende og at Apple forsøger at tryllebinde deres kunder med deres nye Apple Watch, et ur der i øvrigt først kommer på markedet i starten af 2015.

Mere til historien

De små drillerier og den åbenlyse rivalisering, har stået på i lang tid og det er dermed langt fra første gang at vi ser producenterne stikke lidt til hinanden og Apple selv plejer da heller ikke at holde sig tilbage, når muligheden for at stikke til en konkurrent opstår og var senest i april ude med en ny reklame, der var særligt henvendt til Samsung og deres evne til at lade sig inspirere af Apples produkter.

Tags: , , ,

Om Johan Janning

Johan er IT-journalist Han har efterhånden en del år bag sig, som skribent indenfor teknologiverdenen, med særligt fokus på smartphones, hvor han har skrevet for forskellige dedikerede nichesites. Johan har en finger på pulsen, med alt der relaterer sig til smartphones, og har en almen interesse for IT qua sin uddannelse som IT-supporter.